God morgen / formiddag fra Balkan! Her nytes kaffen, mens vi venter på at varmen tar seg opp. Yr melder om 42 grader på lørdag, mon tro hvor varmt termometeret vårt måler da? Er midt i ferien nå, og dagene skal tilbringes ved et eller annet vann, for muligheten til avkjøling. Ellers dukket det opp en epost fra SAS Online Shopping om poeng for et kjøp madammen gjorde i april. Og tror du ikke det dukket opp nivåpoeng også? Gjaldt ikke den kampanjen kun nye kjøp? Jeg klager ikke altså, selv om jeg gjerne kunne fått de etter 31.8 også er det alltid hyggelig med poeng midt i en tørkeperiode (ferie). God torsdag videre til dere alle!
God ettermiddag fra SK984, siste lange strekk av en toukers rundtur med stopp i New York, Honolulu og Tokyo. Dagens positive overraskelse var Delta Sky Club på Haneda. Den åpner klokken 10, slik at man rekker innom en liten time før boarding. Flere nivå over den overfylte ANA-loungen man også har tilgang til, med god plass, nuddelbar og utsikt mot rullebane!
God morgen fra kollektivtrafikken. Deilig vær, tror jeg begynner å vende meg til varmen. Så nå blir det vel kaldt snart. Tur til fastlandet for å handle, hunden må til legen en tur, også skal jeg se om jeg får i meg en is! Trodde jeg hadde bestilt alt til tur om to uker, men mangler visst hotell... Så det må ordnes senere i dag. Ha en fin en!
God dag til alle. Amerikanske flyplasser skuffer aldri når det kommer til... jeg er for trøtt til å finne det rette ordet. De små sovnet selvsagt i bilen, lokal tid kl 17-18 og var umulige å vekke..De spratt selvsagt opp til vanlig norsk tid... dette hadde jeg forutsett og la meg altfor tidlig, men dette blir nok en hard dag.
God ettermiddag fra kontoret i nordvest. Her er fortsatt varmt, men ifølge meldingene skal det snart begynne å gå mot en mer normal vestlandssommer. Fikk ellers en schedule change fra VS på returen vår neste år fra ATL som gjør at planer må gjøres om med tanke på hotell og leiebil da vi skal kjøre fra Nashville ned til ATL. Dette betyr dog at vi får mere tid i bil og kanskje jeg også kan krysse av et par stater ekstra som Kentucky og Alabama, alternativt Alabama og North Carolina. Vi får se. Ha en fin en
Lunchhilser fra Berlin. Her har værprofetene varslet fare for (stort sett) opphold hele dagen, så man gamblet vilt med å la paraplyen ligge igjen på hotellet. Nå nytes en første duggfriske i en biergarten ved elven, skal se det kan bli noen flere i dag, gitt vedvarende fravær av regn. På vei hit passerte man Pergamonmuséet. Det stengte for oppussing i 2023 og planlegges fullt gjenåpnet allerede i ... 2037. Dersom noen av entreprenørene fra den suksessrike byggingen av BER er involvert, kan vi vel fort snakke om mulig/sannsynlig åpning nærmere 2050. Skulle nok tatt turen innom muséet før det stengte, gitt. Grip sjansen når du har den, og nyt dagen!
Solen er oppe og fuglene kvitrer på Bonaire, så blir nok enda en bra dag i dette nabolaget. Snart avreise for strand og windsurfing, dykkingen får vist vente til i ettermiddag
Bedre med noen poeng enn ingen poeng, si! Siden SAS maste i alle kanaler (app og mail), svarte jeg dem ærlig hva jeg syntes om dem etter reisen i går. Selv om billetten ikke var svine-billig, jeg er EBG, og "servicen" var mest gjemt bak gardinen, så fikk jeg hele denne enorme mengden med poeng for en tur i go. Jubler selvsagt villt for ca15 kr i fremtidige reiser
Endelig tilbake fra ferie - en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle skrive eller si! Men lite som har gått på skinner denne gangen! Startet med å glemme keycard til bilen, og da ville slett ikke Dalen Parkering ha noe med oss å gjøre så de slettet hele bookingen. Måtte da booke på OSL i siste liten til trippel pris. Treåringen gikk akutt fra den ene dagen til den andre inn i den verste trassalderen jeg noen sinne har bevitnet, så oppholdet på Radisson Red besto egentlig i å hindre han i å skade seg selv, andre eller inventar. Var svett allerede en time etter ankomst til hotellet. Dagen etter var det klart for første etappe OSL-FRA med mellomlanding i AMS KLM/Germanwings. Virket overkommelig før denne trassalderen slo inn, men nå var det bare grusomt. Flyet fra Germanwings var gammelt og skranglete og uutholdelig varmt. Så ankomst i FRA i 40 grader hvor vi skulle ha en natt før avreise LAX neste morgen. Fikk vi baggasjen? Nei. Den hadde blitt igjen i AMS. Etter 2 timer i kø fikk vi endelig opprettet PIR rapport og beskjed om at DEN ENE kofferten skulle komme med flyet kl 20. Hvorfor ikke all baggasjen? Nei, sånn gjorde visst KLM sa mannen i skranken. Dro til hotellet og prøvde å aktivisere avkommet a.k.a Belsebub i 40 grader. Løp rundt med han ute i 5 min intervaller så han ikke skulle rasere hotellet, og så inn for en slurk kald øl og sånn fortsatte vi. Mannen dro tilbake på flyplassen for å hente den ene kofferten, og godt var det for resten dukket ikke opp før etter 15 dager. Det er jo en historie i seg selv som jeg ikke skal begynne på her. Kom oss greit til LAX, men ved landing får jeg varsel om at leiebilen er kansellert. Viser seg heldigvis ikke å stemme. Videre i ferien finner jeg ut at jeg har forhåndsbestilt og betalt parkering på OSL med feil bil. E-post til parkeringsselskap og de skal se hva de kan gjøre, men jeg må forberede meg på å betale dobbelt. Riktig bil på riktig P må vite. Etter 3 uker med Belsebub er foreldrene helt utkjørt, og under en mellomlanding i FRA tikker det inn en schedule change som sendt fra oven på en kommende tur til Vietnam i november. Den vil vi benytte oss av for å slippe enda en ferie med Belsebub, men QR gir åpenbart ikke full refund. 15.000 i dass der altså. Men for å være ærlig ville jeg betalt penger for å slippe å dra på den ferien der… Nei, vi som hadde planer om å reise verden rundt med kidden har innsett at det blir Lolli og Bernie, legoland og Kristiansand dyrepark på oss også. Det andre får vente. Som om ikke dette var nok - har jeg i følge AVIS heller ikke levert leiebilen. Hvordan den saken ender er jeg fortsatt spent på…
Hvis det er noe trøst er det den verste alderen å ha med på tur. Vi reiste i fjor høst til LAX med 3 barn (4, 6 og 9). 4 åringen var verst. Straks de bikker 6 blir det en helt annen verden. Tipper hvis turen ellers hadde gått smooth (bagasje og flytider) ville opplevelsen vært annerledes. Pust ut, la ting synke og lær av denne turen så neste blir bedre for alle. Ikke gi opp drømmen om å reise verden rundt med barnet
Hadde håpet det verste var over til neste år Ja ja, får jo ikke gjort stort med temperamentet deres. De er som de er. Får bare håpe det blir litt mer håndterlig med alderen, slik at andre i business class kabinen slipper å få et Lufthansa kosedyr i hodet. Ja han pælma faktisk den veggimellom i sinne. Heldigvis greie medpassasjerer som sa de husket hvordan det var. Men vi ble jo helt forferdet. Han har jo vært verdens greieste reisefølge som har vært på flere langdistanse i business class, men plutselig snudde det gitt!
Da tenker jeg vi parkerer debatten en gang for alle. msn refererer ntb og stadfester at Trondheim og Trøndelag ruler. Sorry Bergen, facts er facts . Apropos facts, les også avsnittet om nedbør Her var det mest sol i sommer