Vi har en lang transit på AMS på vei til påskeferie, ankommer AMS kl. 21 og flyr videre kl. 06:20. Vi er 4 pax og jeg finner ingen rimelig og enkel løsning for å sove. Er det noen som har tips om hotell eller annet, helst airside, er det flott.
Hvis du helst vil være airside må du velge mellom ett av disse to: https://www.schiphol.nl/en/at-schiphol/services/sleep-after-passport-control/
Vi har også transit til påskeferie, og har valgt Radisson Plaza Airport. Hhv €104 og €89 for 3 og 2 mannsrom. Rart opplegg med airport shuttle som er gratis en vei, men €5 tilbake. Frokost inkl, men tviler på om vi bruker det da vi har fly 0655
Av hotellene på flyplassen er vel CitizenM billigst. Knøtte rom, men konseptet er at man skal bruke den sosiale sonen nede og så sove på rommene.
CitizenM fungerte fint for meg for en natt i november. Noen få minutter gange fra flyplassen. Tror jeg betalte 1800 for dobbeltseng så det blir ikke grisebillig for 4 stk.
Før ombooking via CDG så hadde jeg et Courtyard by Marriott hotell tett på flyplassen. 250 eur for et familierom med plass til 5 stk.
Det høres like dyrt ut som å booke på airsidehotellene. Litt avhengig av hvor lenge man trenger rommet så klart. På de betaler man vel per time
Det er visst ikke noe enkelt og rimelig alternativ airside, men jeg fant et hotell med familierom 4 km. fra AMS til kr 1.500,- Gratis buss til hotellet, retur 5 Euro per. pers. Helt akseptabelt for 5 timer søvn. Hvor lang tid før avgang må vi egentlig møte opp på AMS når vi er transit, men landside? Kun håndbagasje. Skal videre til LPA 06:20.