Mr. Klageulf, hvilken type bønner og roast mener du er passende kvalitet for en Business flyplasslounge?
Hehe, så du mener man ikke bør stille krav lengre når kvaliteten blir så dårlig? Jeg er ingen kaffesnobb, men den der var ikke god.
Noen som vet hvor lang tid man må beregne av tid på å komme seg ut av flyplassen, inn til byen, tilbake og innsjekk internasjonalt (biz) om man mellomlander fra innenriks i disse dager? Vi kommer fra Phuket 17.30 på en lørdag. To i reisefølget skal videre til CPH kl 00.50. Vi tenkte å dra inn til hotellet i byen fruen og jeg skal bo på for en middag før de andre returnerer til flyplassen. Er 7 timer nok? Tenkte å bestille en bil fra hotellet.
Til/fra BKK til "sentrum" varierer i tid, men regner man typisk én time hver vei så er det relativt ok. Halvannen time, så er man nærmest "sikret". PS! Kommer selvfølgelig an på trafikk og andre uforutsette ting.
Ja, det er noe sånt jeg har regnet med for transporten. Men du vet ikke hvor lang tid det tar fra innenriksflyet lander til vi kan være ute av flyplassen? Eller hvor lang tid det tar med innsjekk og sikkerhetskontroll nå om dagen?
Jeg tror hvis man forlater transittområdet ved mellomlanding, er man pliktig å betale en skatt for dette (om det ikke er inkludert i flybilletten - noe det gjerne ikke er om du har en gjennomgående billett med layover på < 24 timer). Det er en god del år siden nå, men slik jeg tolker denne siden gjelder det fremdeles: https://www.iatatravelcentre.com/th-thailand-customs-currency-airport-tax-regulations-details.htm Vi ble avkrevd denne betalingen når vi kom tilbake til flyplassen og skulle gjennom dokumentkontroll.
Dette er en betalt innenriksflyvning. Vi kommer rett ut i ankomsthallen, så det er ikke transit. IC-reise starter i Bangkok.
Da vi ankom BKK fra Krabi (innenriks) tok det faktisk ganske lang tid før bagasjen kom på rullebåndet. Tok ikke eksakt tid, men tipper vi var ute i terminalen etter ca 40-50 minutter. Men det er ikke gitt at det tar like lang tid for deg altså. Bare vår siste erfaring nå i romjulen. Innsjekking gikk relativt unna. Vi fløy dessuten Business, så egne sjekk-inn skranker for de med "riktig billett".
Høres bra ut. Reisefølget har både status i *A og business, så da burde det la seg gjøre med middag i Bangkok. Takk for hjelpen!
Disclaimer: Jeg holdes ikke ansvarlig for eventuelle mishaps med å rekke fly etter middag altså. Men god tur! Jeg er egentlig bare supermisunnelig!
Hvor lang tid bør jeg beregne på innsjekk ved BKK? 4 pax i Turkish C. Ett stk innsjekket bagasje. Noen med nogenlunde oppdatert info? Takk
Sjekket inn kl 05.40 for 1 uke siden. Hvis du passer på å benytte deg av fast track i security check tok det oss 35 minutter. Vi var 5 personer, 6 sendte bagasjer, 2 bagasjer ombord og en baby trille gjennom sikkerhet.
Oppsatt 07.50, tok av 8.15 transport fra Siam til flyplassen tok 23 minutter, hvis dere skal på samme flight