Trenger din hjelp til å lage en til/fra flyplass guide

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bizflyer, 25. okt 2014.

  1. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Blir det noen oppdateringer av første innlegg? @Bizflyer :)
     
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Riga - RIX
    Distanse fra sentrum: Ca. 10 km
    Taxi: ca €10 - litt avhengig av tidspunkt (dag-/kveldstakst). Alle tar kort og kontanter. Egen skranke for RigaTaxi i ankomsthallen, men de annonserte prisene er høyere enn ved å praie en utenfor. I alle fall om man skal til sentrum, sikkert flere andre steder også. Både Red Cab og RigaTaxi har hyggelige sjåfører og omtrent like priser. Men vær obs på at noen kjører som om de skulle stjålet bilen.
    Buss: Aldri prøvd.
    Tog: Nope

    Stockholm - ARN
    Distanse fra sentrum: 42 km (bilvei)
    Taxi: Mange selskaper med fastpris. Selskapet jeg jobber i har avtale med Taxi Kurir, så jeg bruker dem begge veier til kontoret i Kista. Mener det er fastpris på SEK 420 til Kista og SEK 490 til byen. Mener det er dyrere fra ARN enn til. (her kan andre kanskje chip'e inn med mer/annen info?)
    Tog: Både Arlanda Ekspress som går direkte til sentralstasjonen og rutetog. Merk at det er en flyplassavgift(!) på rutetoget.
    Buss: Både flybuss og rutebusser.
    Annet: Billigste måte å reise ut/inn til Arlanda på: Når kona og jeg er i byen en weekend og skal farte litt rundt kjøper vi et 72-timers kort som holder hele helgen. Det finnes også 24t-kort og sikkert også timeskort. Uansett, vi tar bussen til Märsta og så lokaltoget videre derfra til byen. Og så tar man eventuelt T-bane eller annet tog avhengig av hvor man skal videre. Funker brillefint og buss/tog korresponderer begge veier slik at man slipper å vente noen grad ute.
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Betalte 160kr til flyplassen fra sentrum i sommer
    Rutebussene fra sentrum er 40 og 42, koster 45kr per billett.
     

Del denne siden