Nå var/er det egentlig ikke lounger jeg lurer på... håper noen klarer å hjelpe med en rute tilbake fra New York Iden aktuelle perioden evt.
Unnskyld Det er litt for lett å diskutere seg out of topic på dette forumet Sjekket litt kjapt TAP Portugal på expertflyer. TP 208 JFK-LIS har to ledige billetter de fleste dagene fra søndag 8.12 og utover i uka etter og det er også noe tilgjengelighet på TP202 EWR-LIS den uka, men rundt søndag 15. er det ikke noe tilgjengelighet med dem ihvertfall. Jeg kan kanskje sjekke et par selskaper til litt senere når jeg får tid.
Ikke noe å unnskylde. Jeg skjønner det er lett å spore litt av når folk er engasjerte. Jeg er bare glad for all hjelp jeg kan få.
Prøver en gang til jeg. Er det noen der som klarer å finne noe retur fra New York 15 des på bus eller first som kan betales med poeng. Evt om noen klarer å finne en tur i ukene forut enten mandag/tirdag til lørdag eller tirsdag/onsdag til søndag...
Ja har sittet noen timer å søkt selv, men jeg er amatør og muligens ganske ubrukelig når det gjelder å finne slike billetter for jeg finner ikke det/de jeg leter etter. Hadde jeg klart det selv hadde jeg ikke trengt å spørre om hjelp..
Vi alle har vært amatører en gang... Det kan tenkes at det ikke er ledige award C akkurat 15. des. fordi det er tett opp til jul. Å være fleksibel ønsker sjansen for å finne de billettene man er ute etter.
Ja som jeg skrev. Er egentlig veldig fleksibel med tanke på at det også kan være i ukene før, men har heler ikke da klart å finne to billetter hjem igjen. Bare enkelt billetter og det er litt kjipt.
Dette er såpass langt frem i tid at det ordner seg helt fint. Book den utreisen som går direkte fra Oslo med SAS onsdagen før, så følger du bare med og legger til en passende retur når den slippes. Fordelen med å booke SAS-utreisen er at du slipper å betale dobbelt bookinggebyr på 450 NOK per person når du legger til returen, ettersom det gebyret kun gjelder andre selskaper i *A Hvis du he expertflyer kan du sette opp varsel på søndagsflyvningene til Lufthansa, Swiss, Austrian osv. Har du ikke det kan du i det minste sette opp varsel på travelhacks på SAS sine avganger til OSL, ARN og CPH. Finner du også retur med SAS kommer du veldig gunstig unna det poengmessig: T/r SAS med CT: 100k EB T/r SAS med FP: 120k EB T/r *A med CT: 130k EB
Så vidt jeg har skjønt ryker du på både høyere poengpris og høyere avgifter så fort du inkluderer *A.
A* = Star Alliance ;-) Skjønnar faktisk godt at du ikkje tok den.... Når det gjeld og finne seter, så sjekka eg litt trend på Award Fares og det ser ut som at det åpnar seg meir nærmare avreise.
Takker så mye for hjelpen. Da avventer jeg litt nærmere. Hvor mye nærmere snakker vi? Uker eller måneder??
Ok. takker og bukker for all hjelp. Er jævlig amatør på dette her merker jeg, men jeg prøver å lære underveis.
Men det er uansett lurt å sikre seg direkteavgangen med SAS OSL-EWR. Ingen risiko med det, og sykt digg med direkterute i et bra biz-produkt
Hadde det bare vært så lett. Fruen vet ikke om turen og vi har snakket løst og fast om hva vi skal i desember og hvilke uker vi ikke har planer og da var uke 50 en god uke, trodde jeg ut i fra det vi har snakket om. Helt til hun i dag fant ut at det var Lucia dagen den 13 desember og da må vi være hjemme for å overvære feiringen i barnehagen. Så nå starten jakten på en reise uken før evt en slik at vi er hjemme i Norge senest onsdag 11 desember.. Skal ikke være lett å overraske fruen med en koselig tur merker jeg...