Trenger råd om LH-fly og flyplass

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Elmo, 09. sept 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Dersom du kommer med Lufthansa fra OSL og dere får buss gate så blir dere hentet der også ja. Imidlertid, hvis du ikke kommer med en av de mindre maskinene er sannsynligheten stor for at det blir docking ved gate nå etter at de åpnet den nye pier'n.

    Det er ingen offentlig regel for når det slippes. Tilsynelatende er det ett mønster at de slipper fri billetter for F 14 dager før og innover mot reisen. Det kan like gjerne skje 2 dager før som 14 dager før.

    Problemet med slike korte notiser er gjerne å komme seg ned til FRA/MUC på tilslutning.
     
  2. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Okei folkens!
    Da nærmer det seg avreise i retning Tokyo med stormskritt, ni timer til avreise fra den trønderske metropolen, og jeg mistenker at planleggingen av denne turen til nå har tangert planleggingen bak flere av de første 10-12 apollomisjonene.
    Kofferter er pakket, reisevant avatar er lagt inn (very nice), porsche i frankfurt er booket (takk Stuttfeiten! Dennis nyter åpenbart kjendisstatus på kjørekontoret der nede, men jeg fikk hans blide kollega, Betina på telefonen da jeg ringte nedover i dag). I tillegg har jeg gjennom omstendig research forsikret meg om at ja, japanerne har også internettilgang, og gått til det vågale skrittet å leie meg inn på deres marked med en liten duppeditt fra "NinjaWifi.com". De lover meg ubegrenset nettsurfing via LTE under oppholdet, og ved ankomsten ligger det angivelig en liten portabel påkoblingsdings klar til henting i ankomsthallen på Haneda.
    Det eneste jeg ikke har skaffer meg er noen form for nettoppkobling på flyet. Hvorvidt jeg egentlig vil ha bruk for dette er vel diskutabelt, da jeg antar at champagne, kaviarservering og oppreide flysenger tar bort mye av fokuset som eller burde vært brukt til å lese om fotballfruer, farmenkjendiser og sophie elises´ syn på ting og tang).

    Men tanken har jo streifet meg på å legge ut en liten oppdatering her på forumet underveis, og ut fra tidligere reisebrev fra diverse tokyofarere kan det jo virke som jeg burde kjent til dette og forhåndsbestilt noen form for internetttilgang ombord. Så spørsmålet nå på tampen blir da hva og hvordan?
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at all den tid du er over kinesisk luftrom er internett forbudt.. :)
     
  4. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    husk å få med deg en badeand på FCT, han som du kan booke bad og soverom hos fikset til oss :)
    Du kan også bestille schnitzel og biff av kokken der, resten er buffet. :)
    Pocketwifi er et must.
    Vil anbefale deg å booke bord på ninja restauranten Ninja Akasaka. Vi bestille course meny Jyubei og maten var veldig bra :) Vi ble kjørt bort dit av en taxi, er et kjøpesenter, inngang på gateplan nære det ene hjørnet av bygget.
    https://no.tripadvisor.com/Restaura...AKA-Chiyoda_Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan kjøpe wifi når du er ombord, den "virker" så lenge du ikke er over kinesisk luftrom.
    Jeg skriver "virker", for det er skrøpelige greier. Det er dessuten helt patetisk at reisende i F skal betale for Wifi som attpåtil er rævva (for å si de på godt trøndersk))
    Hyppige postinger a'a Stuttfeiten er veldig hyggelig lesing for oss her hjemme :).
    Bettina het hun som ordnet Porscha for oss og. Hyggelig dame. Ikke overdriv på Autobahn, men husk du har et fly å rekke ;).
     
    Edvard and Petter B-C like this.

Del denne siden