Hei igjen,
etter en litt av en tur vest over er det på tide med reise tilbake. Blir SAS Business ut fra Chicago på onsdag kveld før jeg flyr til København videre til Oslo og Stavanger
som siste destinasjon. Følg med på på oppdatering
.
Må innrømme at turen med Turkish Airlines fra Amsterdam ned til Istanbul og videre til Chicago var meget bra. Ja, det er en stor omvei, men om jeg hadde gjort det igjen? Ja definitivt. Service ombord sier sitt og alt var veldig bra.
Det eneste som er minus (som jeg personlig mener) er setene på B787. Rad 2,4 og 6 er de beste setene, her er du mest skjermet fra gangen. Det som er ulempen er selve plassen, jeg føler det er trangt både når du skal inn til setet og når man sitter.
Flyet som jeg fløy ned til Istanbul fra Amsterdam i A321NX er helt sykt romslig (ligner mye på de som finnes i 777ER) og det var veldig god plass. Vet ikke om flere har prøvd 787 hos andre selskaper men det var vertfall trangt. Håper plassen er større hos SAS på A330 på onsdag.
Underholdning ombord på Turkish er også meget bra. Live premier leauge kamp under middag var også nice
. Du får 1GB gratis internett også. Jeg ringte via viber til familien underveis på turen og det funket helt fint
, jeg bare whaatt? trodde ikke det skulle være mulig å ringe enn bare streaming, men joda det funka fint
.
Som dere ser på bildene også maten er 5 av 6 stjerner og utvalget var helt bra. Det var masse utvalg av drikke og snacks, men jeg holdt meg til vann og limonaden.
I chicago under passkontrollen ble jeg spurt hvem jeg skulle til, hva jeg skulle, om jeg hadde retur billett og hvor mye cash i kontanter jeg hadde. 1time og 30min senere var jeg ute av flyplassen. Samtidig som vi landet kom det 5 fly også internasjonalt, og plutselig er det 1500 passasjerer som skal gjennom kontrollen og der sitter det bare 5 politifolk og jeg bare seriøst? De tok seg god tid, snakket med kollegene og chilla som om det bare var 20 folk i kontrollen, det der var helt amatør messig. Men igjen jeg kom meg ut til slutt.
Vis alt...