Hei, Beklager for et veldig noob spørsmål men finner rett og slett ikke ut av dette. Har cirka 130K SAS poeng og kunne tenke meg å bestille en tur til Asia i September (Helst noe ala Japan, Thailand, Sør-Korea, Vietnam). Minst premium economy men helst Business. Jeg bor derimot i Amsterdam og finner ingen fly fra SAS sin egen bonusside. Jeg finner heller ingen fly på partnersiden til SAS. Er det for ambisiøst å tro at man kan fly til slike destinasjoner med poeng? Er det verdt å subscribe på Awardfares? Jeg er villig til å kun booke en vei, og generelt ganske fleksibel med datoer.
Premium økonomi lar seg ikke booke for poeng i Skyteam enda, er lovt, skal komme ila. 2026.. Så nå det er kun mulig på SAS-rutene, SAS flyr til ICN, TYO og BKK, men det er få seter som legges ut og finner du ingen så er de nok tatt - de legges ut 330 dg før avreise. Asia er ikke så enkel, men ikke umulig når man er fleksibel. Ja Awardfares er et godt hjelpemiddel, og du kan legge inn alarm på strekninger som du vil overvåke, se antall alerts på de ulike abonnementene.
Tusen takk! Så det vil si at jeg feks vil kunne holde øye oppe med fly i midten av oktober (ref 330 dager før) og potensielt finne noen? Er det et spesifikt klokkeslett man da burde sjekke online? Vet du om de flyr disse rutene fra Amsterdam eller om poengene krever at man flyr fra norden?
Prøv å søke fra DUS eller BRU i tillegg til AMS. Noen ganger dukker det da opp turer som du ikke finner fra AMS direkte, men som likevel flyr via AMS. Veldig lett å ta et tog til BRU (hvis du er riktig 'heldig' er KLM 'flight' fra BRU til AMS et tog også... i noen tilfeller går det an å la være å ta toget frem og tilbake, men der skjer det stadig endringer ift kontroll på AMS om du faktisk har reist med tog fea BRU eller ei) , DUS er hakket verre, men der er parkering ikke så himla dyrt som ved AMS.
Poengene krever ikke at du flyr fra Norden, nei. Du kan feks fly Sydney til Jakarta for poeng, eller London til Amsterdam, så det er ikke noe krav Rutene til SAS derimot, går alle fra København. Disse legges ut kl 00:00:01, og de billettene ryker ila minutter. Asiarutene er veldig populære. Hjemreisen legges ut på avreisetidspunkt i den tidssonen flyet går fra. Så hvis flyet fra Bangkok går kl 2345, så legges billettene ut 1745 i Norge.