Med tanke på hva som skjer i midtøsten nå så er nok dette noe som vil klassifiseres som utenfor flyselskapets kontroll, kompensasjon får man nok ikke. Mulig det er noe og hente hos forsikringselskap( her er det veldig forskjellig vilkår fra selskap til selskap så det er vanskelig å svar generelt ) Uansett som nevnt i forrige innlegg har man krav på returreise ved første anledning om man ønsker det. Får man ikke tak i Turkish på tlf eller andre kanaler så er nok det beste og dra ut til flyplassen, om du får dette dekket er jeg usikker på - men kan vel ikke utgjøre den altfor store utgiften? Hvis Turkish ikke ordner opp så kan man i ytterste konsekvens bestille nye returbilletter selv og kreve og få de dekket. Da kan det være nyttig og enten ha ett skriftlig bevis, eller ett opptak av samtale hvor det fremgår at Turkish ikke er villig til å ordne returreise ved første anledning.
Hei. Alt skal ha ordnet seg nå, hun kom hjem med hjelp av turkish og har fått beskjed fra turkish om at hun får refundert billetten sin. Da er det kanskje bare for henne å benytte seg av veilederen på denne siden?!
Ny variant fra Turkish? 30000 miles er en vits? Får bare prøve å sende inn til Tyrkiske myndigheter: Fikk dette svaret: First of all, we are sorry for the adverse effect of this irregularity on your travel plan. In our investigation, it has been determined that your TK1754 Oslo/Istanbul flight dated December 21st, 2024 was operated with 1 hour 39 minutes delay due to technical reasons. As a result, you were unable to board your onward flight. We would like you to know that we do our best to perform our flights on time, and that it is very important for us to ensure your arrival at your destination on time. Please rest assured that we will try to make the necessary improvements to prevent recurrence of such problems. In the hope of indemnifying the irregularity you had and ensuring your satisfaction, we would like to present you with 30.000 Bonus Miles. In order that we can upload your miles to your membership account number xxxxxxx in line with your approval, we request you to give us information by selecting the “Previous feedback” option on our feedback page. We kindly submit for your information and wish to host you better in your future travels. Sincerely Yours, Oğuzhan H. Customer Representative TURKISH AIRLINES INC. Customer Contact Center "You may contact with us regarding our response via clicking here and creating a new feedback. If you reply this e-mail, your response will not be received." "For detailed information on the processing of your personal data, please visit our privacy policy page. For information on the processing of your identity/passport information, you can access Turkish Airlines Data Protection Clarification Text here."
Fikk denne SMSen av TK i dag for en reise ABJ-IST-FCO. Dear Passenger, due to high demand, if you choose an alternative flight instead of your scheduled flight, you will be eligible for a travel voucher from Turkish Airlines. To take advantage of this offer, please visit Istanbul Airport Denied Boarding Office 3 hours before Er det noen som vet hva som ligger i potten?
Vet ikke noe om beløpet dessverre. Men utbetaling/voucher er vel i Lira, som Erdogan har innført som lovpålagt valuta i Tyrkia, selv om mange "free traders" der nede foretrekker å bruke EUR. Flyselskapet må nok likevel holde seg til reglene. Ulempen med Lira er jo at NOK fremstår som en dønn solid og stabil valuta i forhold...
Reiste IST-OSL for en tid tilbake og da var tilbudet 300 Euro i travel voucher + overnatting på hotell og transport til og fra hotellet.