Med tanke på hva som skjer i midtøsten nå så er nok dette noe som vil klassifiseres som utenfor flyselskapets kontroll, kompensasjon får man nok ikke. Mulig det er noe og hente hos forsikringselskap( her er det veldig forskjellig vilkår fra selskap til selskap så det er vanskelig å svar generelt ) Uansett som nevnt i forrige innlegg har man krav på returreise ved første anledning om man ønsker det. Får man ikke tak i Turkish på tlf eller andre kanaler så er nok det beste og dra ut til flyplassen, om du får dette dekket er jeg usikker på - men kan vel ikke utgjøre den altfor store utgiften? Hvis Turkish ikke ordner opp så kan man i ytterste konsekvens bestille nye returbilletter selv og kreve og få de dekket. Da kan det være nyttig og enten ha ett skriftlig bevis, eller ett opptak av samtale hvor det fremgår at Turkish ikke er villig til å ordne returreise ved første anledning.
Hei. Alt skal ha ordnet seg nå, hun kom hjem med hjelp av turkish og har fått beskjed fra turkish om at hun får refundert billetten sin. Da er det kanskje bare for henne å benytte seg av veilederen på denne siden?!