God formiddag fra hovedstaden Var nok litt impulsiv i går og bestilte tur til Thailand på torsdag. Fikk ordnet alt av dokumenter og sendt inn søknag for et par timer siden. Var ikke mulig å velge ankomst på fredag, kun fra lørdag av så jeg håper det går i orden likevel. Er litt spent på svaret, må jeg innrømme. Surt hvis det ikke ordner seg. Trenger nok å få litt bedre kontroll på bookingfingeren. Det er Granka om to uker, California to uker etter det og Thailand uka etter der igjen så er ikke akkurat synd på meg
Ta en test 3, la oss si best av 2 like er utfallet, ved falsk positive tester må PCR taes på godkjent test sted Det var et meget interessant spørsmål. Venter spent på svaret. Håper det inkluderer Ozone
For å slippe å pese med det klokka 4 på morgenen, eller enda værre, vente til de åpner. Hvis det ikke er nattankomster (som det ikke er på LAX) så tviler jeg på at bilutleieselskapene holder åpent. Men gjør de det, så er det klart et alternativ.
Ikke så vidt meg bekjent Endte opp med 2 hull og ny avtale til uken, håper de tar amex Ser nå at jeg burde flyttet avtalen til dob poeng kampanjen til Sas mc i slutten av mnd. Humøret steg etter samtale med Sas. Nå sitter vi alle 4pax biz forhåpentligvis til Miami i Desember. Nå gjelder det bare kapre 2 biz i returen, så bevares husfreden
Over Atlanteren drikker jeg gjerne både bobler og annet ...og rett før vi lander drikker jeg kanskje en GT eller to .... Da er det helt greit å ikke ta ut bil før neste morgen ...
Jeg vet ikke med klokka 4, hentet en bil kl. 7 søndag morgen. Det er kanskje litt sent for å unngå trafikken på en hverdag. Ellers fungerte det helt greit å spasere fra hotellet til utleiestedet, både hotellene og utleiestedene er i hver sin klynge så jeg tenker det går på 20 minutter for de fleste kombinasjoner. Ellers kan jeg ønske god morgen fra Grand Canyon. Fikk med meg soloppgangen og en hyggelig spasertur et par kilometer langs kanten. Snart frokost.
Men dei første morgen avgangene er vel i 0530 tiden? Og dei siste avgangene 0100? Dette var innenlands avganger til steder som DEN og JFK. LAX sin nettside linker til dette søke verktøyet for avganger og landinger https://tracker.flightview.com/customersetup/Laxairport/internettimetable/ Når det gjelder leiebil selskaper så sjekket eg AVIS og Hertz: Avis har åpent 24/7 Los Angeles Intl Airport (LAX) Address: 9217 Airport Boulevard Los Angeles CA-90045 Phone: (1) 310-342-9200 Location Type: Corporate Hours of Operation: Sun - Sat open 24 hrs Keydrop Location Hertz har åpent 24/7 https://www.hertz.com/rentacar/location/usa/california/los angeles/LAXT15?origin=Homepage Los Angeles International Airport 9000 Airport Boulevard Los Angeles , California 90045 USA Vis meg andre stasjoner i nærheten på kart Mobil: (310) 568-5100 Lokasjonstype: Egeneid lokasjon Åpningstider: Mon-Sun 24 hours Så lenger som det er seine og tidlige avganger så må vel leiebil skranken være åpen for å hjelpe dei som har eventuelle problem med bil som skal leveres tilbake, LAX er jo ein stor innenlands flyplass også.
God aften frå Comfort Hotel Bergen Airport. Her ladast det opp til ein kjapp tur til Hamburg i morgon for henting av ein flott BMW som skal leverast i Kristiansand. Har tilbrakt dagen i dag og gårsdagen i lag med ca 500 kollegaer på fellessamling med bl.a bryggeribesøk hos 7Fjell. Veldig kjekt å møte kollegaer igjen, men også gøy å tenke på at det blir to flights i morgon. Lenge sidan sist eg flydde ATR 72, men det blir det altså på legget CPH-HAM.
Nederland gjeninnfører munnbind og 1.5m regel. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/gjeninnfoerer-munnbind-og-halvannenmetersregel.szV3H2QgO
Det stemmer. Har ein liten hobbygeskjeft som går ut på å hjelpe folk med import av bilar, så då blir det ein tur til Tyskland i ny og ne
Fra og med 6/11 i Nederland. Munnbind stort sett overalt man kan treffe på andre, qr sjekk på mange steder. Anbefaling å holde 1,5m avstand. Barene osv stenger 00:00. Kilde nu.nl
God kveld fra hovedstaden. Etter besøk på kontoret både i går og i dag så blir det hjemmekontoret i morgen for da er det litt mye Teamsmøter i kalenderen. Ellers er det lenge til neste bestile flytur (først i desember), men man får vel se hva november bringer. Ligger vel an til at noe dukker opp kan det se ut til! Nyt kvelden folkens
Et annet tips er å finne et leiebil kontor utenfor flyplassen og sjekke priser derfra, det er ofte billigere. Ta taxi når du landet og hent bilen dagen etter. En annen ting å tenke på er hvilken dag leien begynner - starter den i helg er det ofte billigere. Kombinert kan disse to faktorene ofte gjøre det betydelig billigere å skifte bil underveis ved lengre leier - husk i CA/FL betaler man stort sett ikke ekstra for å levere på annen stasjon i samme stat.
Problemet med leiebil kontor utenfor flyplasser er ofte at dei holder meir vanlig kontortid og har begrennsa åpningstider i helgene. Skriv in LAX hos Avis og det kommer opp mange kontor i nærheten av flyplassen. https://www.avis.com/en/locations/find-a-location Men med mye meir begrensa åpningtider. Eller høres det ut som eit godt tips.