United dropper Star Gold-fordeler?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ILS2, 15. okt 2014.

  1. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg så plutselig at flighten min fra New York til Oslo i februar hadde blitt flyttet frem en dag (uten at noen hadde gitt beskjed om det). Fikk ryddet opp i det på et vis da jeg ringte United, men mistet en dag av reisen, det får så være. På den nye itinerarien jeg fikk tilsendt stod det derimot at jeg nå måtte betale 100 dollar for bag nr 2 for begge passasjerer, i motsetning til en gratis bag nr 2 som stod på den første jeg fikk.

    Snakket med United, og han mente det skulle gå fint så lenge jeg tok med den første itininerarien som bevis, men jeg er litt skeptisk altså. Han mente et nytt bookingsystem kunne være årsaken til noe av kaoset.
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket United for ca. en måned siden som EBG, og det var ikke snakk om å betale for bag nr. 2 da.
     
  3. alexanderln

    alexanderln Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Hi
    Jeg er fra bonusfeber.dk, men skriver her da jeg har haft SAMME problemer i denne uge med UA fra EWR - FLL (tur retur) med VOLDSOM dårlig service!.
    EBG nummer var registreret i PNR men var stadig tvunget til at betale for baggagen. Ingen personalle vidste om *G benefits..
    Håber dette er en tendens der ændres så hurtigt som muligt!
     
    tommy777 liker dette
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som Uniteds EWR-staff har noen utfordringer mht. Star Alliance-kunnskaper og folkeskikk.
     
  5. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Enig med ILS2, som mangeårig god CO UA kunde, tror jeg at de ansatte kun har kunnskap om UA . De har nok lite kunnskap om *G . Så noe må gjøres...

    Omvendt , ofte når noe tull skjer med oss, ringer 810 nummeret til dem i Houston ( ERFARNE EX-CO agenter ) som Elite, får vi gjøre akkurat det vi ønsker... Ingen diskusjon . Noen ganger overrasket hvor lett det er når jeg synes jeg strekker strikken for langt... :D

    EDIT: skal dere ringe United, ring sen ettermiddag da UA har våknet i IAH ...disse folkene har peiling.. Noen ganger introduserer de seg med "Houston". Hvis ikke spør hvor de er... Hvis ikke bruk agentruletten, si takk og ring igjen. Har hatt 4 samtaler de siste tre ukene også alltid havnet der ca. KL 1700... Jeg bruker å spørre : " You guys are ex-CO ?" . Da blir de ekstra glade...
     
    Last edited: 18. okt 2014
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man som Supervisor i United ikke kjenner til Star Gold-rettigheter, så er det noe grunnleggende galt med det selskapet. Bare tenk hvor mange Star Gold som passererer gjennom EWR på en helt ordinær dag. Jeg skal bruke de for første gang i januar (med en kompis som ikke har status) og håper virkelig ikke at jeg møter på noen av disse problemene som beskrives.
     
  7. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Herlov, tror ikke det er så ille....
     
  8. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Fint om dere som klager legger ut eventuelle svar. Har tenkt å booke tur/retur Oslo-Miami om en stund med United.
     
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Den foreløpige(?) enden på visen var en datagenerert epost som bekreftet at 100 USD ville bli refundert til kredittkortet.

    Ingen beklagelse av noe slag, men det kan jo hende at klagebunken er større enn refundbunken...?

    Tar i alle fall med meg en kopi av eposten på neste (og den foreløpig siste på en stund) UA 38-turen om en måneds tid. Greit å ha i tilfelle det er den samme gjengen på jobb da.
     
    tommy777 and Islending like this.
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Følg moroa her. http://milepoint.com/forums/threads...d-baggage-fees-for-star-alliance-gold.101879/

    Så både Fnate og ILS2 har blitt charget feil, jeg har sendt eposter, men tar gjerne fler.

    @alexanderln , kan du vennligst sende din bekreftelse?

    @Bettan kan du vennligst sende de to bekreftelsene til meg?

    @Reidar gamle CO kan du putte i P2. De var verdens suverent verste selskap irt irr ops, har intet positivt å si om dem. For meg er Houston alltid en hang up and call again. Honolulu eller Chicago er tingen dersom man trenger hjelp

    Det er åpenbart at Newark er ett stort problem her. Nuff said
     
    ILS2 liker dette
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Skal si de gjør alt for å ødelegge for *A..
     
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det virker vel ikke som om de er helt enige i dette? Det er en fyr som ikke slapp inn.
     
    KristianSk liker dette
  14. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg tenkte mer på det som faktisk står i reglementet.
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg så også den. Men kommer det ikke frem at det er noe som har stått der i flere år?
     
  16. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Riktig nok er vi UA MP... Tidligere , 1-2 år siden måtte vi i tillegg til boarding kort vise kortet.. Nå de siste 12 mnd , aldri skjedd, overalt i USA... De kun scanner BP og rett inn.

    Jeg vil anta at det er en noe som mangler etter regelverket. Var innom IAH senest 22. sep. i år...
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    På innenriksflighter som ikke er i forbindelse med internasjonale flighter slipper du ikke inn som Mileage Plus medlem.

    Regner med at dette var ett engangstilfelle, men observerer nok en gang at det er ex CO ansatte som er problemet
     
  18. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    SFO-LAS, rett inn i UA-kantina med boardingkortet (behøvde ikke vise A3-kortet)
     
    Herlov and Fnate like this.

Del denne siden