Upgrade til Business Class

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Salvador, 12. febr 2015.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg fikk min BA-Dispatcher utdanning, gikk vi 1 uke på T4 (Long-Haul) og 3 uker på T1 (Europa).
    I T1, gikk gode-gamle BA-dispatchers med refleks-vest med sheriff-stjerne og rød lue (Red-cap), på T4 var det alt for mye etikette.
    Når det gjaldt BA i tidsrommet 1995-2000 var det mye tilfeldigheter hvem som fikk U/G. Red-cap (T1) plukket dette etter preferanse av kjønn/utseende helt vilkårlig. F.eks var du sammen med en "bøg" red-cap var det stort sett unge menn som fikk U/Gs og vice versa.

    Bare et blaff fra gamle dager.
     
    Fnate liker dette
  2. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Det finnes nok fortsatt noen som tenker slikt også i dag, men også i SGH og de fleste andre selskaper, jeg må også si at BA har vel vært selskapet i Europa som har oppgradert oftest når jeg har reist med ID. Men det har vært fokus på dette.
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan hende at han fikk ett av våre seter i Plus da, for vi ble nemlig oppgradert til Biz :)
     
    Darkcho and Fnate like this.
  4. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Siden dette er et veldig aktuelt tema her inne, må jeg bare dele erfaringene mine fra helgens reise. Var i København med kjæresten på GO billetter fra OSL. Tenkte at jeg skulle sjekke hvordan dette funket med denne tråden friskt i minnet fra før helgen. Da vi kom til gaten får vi beskjed om at vi er booket om til PLUS. Det samme skjedde på CPH ved retur. Alt uten at jeg verken sa eller gjorde noe som helst.
     
    Poul and Fnate like this.
  5. lars-otto

    lars-otto Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg forsøker å finne ut av hvordan jeg kan oppgradere hos United og Air Canada med EB poeng.
    Noen som har tips? Virker som de bare har info om eget program hos andre SA selskap
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  7. EBGEGE

    EBGEGE Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Min situasjon:

    Fikk nettopp denne på mail
    "Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flightSK907 Oslo - Newark".

    Altså er det mindre enn 24t til avg, så får ikke lagt inn ønske om poengoppgradering.

    Skal jeg
    - Beholde nødutgangsetet mitt i Go, møte grisetidlig opp pent kledd og håpe på det beste?
    - Gå rett til skiftsjefen og kjøpe poengoppgradering? Eller krysse fingrene for at noe ordner seg?
    - Og uansett valg: Har det noe å si om sjekker inn på nett nå? Fordel er jo å få tidlig nr. Men finnes det noen ulemper?

    Hilsen EBG
     
  8. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Merkelig menn et god venn med kone ble oppgradert til C QR hele veien til BKK sist torsdag. To flighter.
    Ikke har de status, heller ikke noe bonuskort o_O
     
  9. TGjr64

    TGjr64 Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Mitt råd er å ring SAS og mas deg til at det skrives i bestillingen at du ønsker oppgradering på poeng…Dette sier SAS at ikke er mulig, men det går. Det er begrenset nytte så du bør være tidlig ute også - da henviser du til merknaden i bestillingen og vips så risiker du å være først i køen. Prøv også å få de i Loungen til å kontakte gate slik at de forsikrer seg om at du er på lista.
     
  10. 108228

    108228 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hatt EBG flere år uten å bli oppgradert på SK. Hadde Gold på BA ifjor. På familietur til USA, med to barn (ungdommer) fløy vi på billigste billetter. Ved gate på BA codeshare flight med American Airlines fikk vi beskjed om at alle fire var oppgradert til business fra London til Miami! Det verste var at på vei hjem fra New York til London ble bare barna oppgradert fra turist til Economy extra, Mens vi "gamle" satt bak gardinen...... Så jeg har nok brukt opp flaksen min på en stund... men vurderer å gå tilbake til å samle poeng på BA isteden for SK...
     
  11. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Tydeligvis litt flaks og uflaks som gjelder med QR. Jeg har gullkort, men har aldri blitt oppgradert, selv når det er ledige seter i BIZ (samtidig litt pussig dobbeltkommunikasjon når jeg ved forespørsel både ved innsjekk og ved gate får beskjed om at biz er smekkfull - kanskje ikke noen tør å si rett ut at "ja, vi har ledige seter i biz, men ikke pokker'n om vi gir bort noe gratis til deg, selv om du har gull herfra til månen".. he, he.. ;)).
     
    Last edited: 01. mars 2015
  12. TGjr64

    TGjr64 Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tror ingen blir oppgradert lengre. Har sett en Pandion fyr bli oppgradert i US i fjor, men ellers tror jeg alle må betale enten med poeng eller penger. Alle har jo Gullkort.
     

Del denne siden