Da jeg fikk min BA-Dispatcher utdanning, gikk vi 1 uke på T4 (Long-Haul) og 3 uker på T1 (Europa). I T1, gikk gode-gamle BA-dispatchers med refleks-vest med sheriff-stjerne og rød lue (Red-cap), på T4 var det alt for mye etikette. Når det gjaldt BA i tidsrommet 1995-2000 var det mye tilfeldigheter hvem som fikk U/G. Red-cap (T1) plukket dette etter preferanse av kjønn/utseende helt vilkårlig. F.eks var du sammen med en "bøg" red-cap var det stort sett unge menn som fikk U/Gs og vice versa. Bare et blaff fra gamle dager.
Det finnes nok fortsatt noen som tenker slikt også i dag, men også i SGH og de fleste andre selskaper, jeg må også si at BA har vel vært selskapet i Europa som har oppgradert oftest når jeg har reist med ID. Men det har vært fokus på dette.
Siden dette er et veldig aktuelt tema her inne, må jeg bare dele erfaringene mine fra helgens reise. Var i København med kjæresten på GO billetter fra OSL. Tenkte at jeg skulle sjekke hvordan dette funket med denne tråden friskt i minnet fra før helgen. Da vi kom til gaten får vi beskjed om at vi er booket om til PLUS. Det samme skjedde på CPH ved retur. Alt uten at jeg verken sa eller gjorde noe som helst.
Jeg forsøker å finne ut av hvordan jeg kan oppgradere hos United og Air Canada med EB poeng. Noen som har tips? Virker som de bare har info om eget program hos andre SA selskap
https://www.sas.no/EuroBonus/Bruk-poeng/Oppgradering/#StarA1 Problemet er vel at det kun er mulig å oppgradere noen få av de aller dyreste billettklassene i økonomi.. En regelrett scam hele greia etter mitt skjønn..
Min situasjon: Fikk nettopp denne på mail "Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flightSK907 Oslo - Newark". Altså er det mindre enn 24t til avg, så får ikke lagt inn ønske om poengoppgradering. Skal jeg - Beholde nødutgangsetet mitt i Go, møte grisetidlig opp pent kledd og håpe på det beste? - Gå rett til skiftsjefen og kjøpe poengoppgradering? Eller krysse fingrene for at noe ordner seg? - Og uansett valg: Har det noe å si om sjekker inn på nett nå? Fordel er jo å få tidlig nr. Men finnes det noen ulemper? Hilsen EBG
Merkelig menn et god venn med kone ble oppgradert til C QR hele veien til BKK sist torsdag. To flighter. Ikke har de status, heller ikke noe bonuskort
Mitt råd er å ring SAS og mas deg til at det skrives i bestillingen at du ønsker oppgradering på poeng…Dette sier SAS at ikke er mulig, men det går. Det er begrenset nytte så du bør være tidlig ute også - da henviser du til merknaden i bestillingen og vips så risiker du å være først i køen. Prøv også å få de i Loungen til å kontakte gate slik at de forsikrer seg om at du er på lista.
Hatt EBG flere år uten å bli oppgradert på SK. Hadde Gold på BA ifjor. På familietur til USA, med to barn (ungdommer) fløy vi på billigste billetter. Ved gate på BA codeshare flight med American Airlines fikk vi beskjed om at alle fire var oppgradert til business fra London til Miami! Det verste var at på vei hjem fra New York til London ble bare barna oppgradert fra turist til Economy extra, Mens vi "gamle" satt bak gardinen...... Så jeg har nok brukt opp flaksen min på en stund... men vurderer å gå tilbake til å samle poeng på BA isteden for SK...
Tydeligvis litt flaks og uflaks som gjelder med QR. Jeg har gullkort, men har aldri blitt oppgradert, selv når det er ledige seter i BIZ (samtidig litt pussig dobbeltkommunikasjon når jeg ved forespørsel både ved innsjekk og ved gate får beskjed om at biz er smekkfull - kanskje ikke noen tør å si rett ut at "ja, vi har ledige seter i biz, men ikke pokker'n om vi gir bort noe gratis til deg, selv om du har gull herfra til månen".. he, he.. ).
Tror ingen blir oppgradert lengre. Har sett en Pandion fyr bli oppgradert i US i fjor, men ellers tror jeg alle må betale enten med poeng eller penger. Alle har jo Gullkort.