Stemmer det at ARN og OSL er plukket ut, og ikke CPH? Det er jo morsomt da, ikke SAS sin HUB, men de to andre. På tide å legge ned CPH. Det er min erfaring at immigrasjon på østkysten er et mareritt uansett. Rett nok har jeg bare erfaring med New York og Washington, men hvis de er typiske for østkysten... Immigrasjon i SFO, LAX, SAN, SEA, PHX er en drøm. Har aldri stått lenger enn maks en halvtime (LAX) på disse flyplassene.
Nå har jeg riktignok kun vært gjennom immigrasjon i IAH, DFW, PHX og MIA. Miami var et helvete, men de andre gikk lett. Mulig jeg endrer mening hvis jeg får erfaring fra f.eks EWR. Skal gjennom Charlotte i høst, men regner med det glir lett. Er vel ikke særlig med internasjonal trafikk der i det hele tatt. I Houston fikk jeg en vanskelig TSA. De andre køene gikk lett men han brukte veldig lang tid. Litt ufordragelig var han også. Både Dallas og Phoenix var det så å si bare å spasere rett gjennom.
Det er nok flyplasser som selv har tatt initiativ til dette, mulig CPH ikke ser noe gevinst i det. Det koster en del i tapt omsetning mv. Har blitt nevnt at ekstra-kostnaden er 100-20 kroner pr. passasjer. Jeg synes det er hipp som happ. EWR har jeg alt fra 0:02 til 1:30 samme på JFK. SFO er rekorden min 2:30t. Shannon funker bra for der venter minibussen til BA på alle Men når det er sagt så blir det jo bedre når de får ESTA-automatene på plass, har enda tilgode å treffe an plass der de funker TSA? Du mener nok CBP (TSA = sikkerhetskontroll, CBP = grensekontroll)