US Pre Clearance i Oslo?

Tråd i 'Nyheter' startet av KristianSk, 30. mai 2015.

  1. Myrvold

    Myrvold Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Artig tenker nå jeg, men ikke noen problemstilling heldigivis :)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det at ARN og OSL er plukket ut, og ikke CPH?
    Det er jo morsomt da, ikke SAS sin HUB, men de to andre. På tide å legge ned CPH. :)

    Det er min erfaring at immigrasjon på østkysten er et mareritt uansett. Rett nok har jeg bare erfaring med New York og Washington, men hvis de er typiske for østkysten... Immigrasjon i SFO, LAX, SAN, SEA, PHX er en drøm. Har aldri stått lenger enn maks en halvtime (LAX) på disse flyplassene.
     
  3. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg riktignok kun vært gjennom immigrasjon i IAH, DFW, PHX og MIA. Miami var et helvete, men de andre gikk lett. Mulig jeg endrer mening hvis jeg får erfaring fra f.eks EWR. Skal gjennom Charlotte i høst, men regner med det glir lett. Er vel ikke særlig med internasjonal trafikk der i det hele tatt.

    I Houston fikk jeg en vanskelig TSA. De andre køene gikk lett men han brukte veldig lang tid. Litt ufordragelig var han også. Både Dallas og Phoenix var det så å si bare å spasere rett gjennom.
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok flyplasser som selv har tatt initiativ til dette, mulig CPH ikke ser noe gevinst i det. Det koster en del i tapt omsetning mv. Har blitt nevnt at ekstra-kostnaden er 100-20 kroner pr. passasjer.
    Jeg synes det er hipp som happ. EWR har jeg alt fra 0:02 til 1:30 samme på JFK. SFO er rekorden min 2:30t. Shannon funker bra for der venter minibussen til BA på alle :D

    Men når det er sagt så blir det jo bedre når de får ESTA-automatene på plass, har enda tilgode å treffe an plass der de funker :(
    TSA? Du mener nok CBP ;) (TSA = sikkerhetskontroll, CBP = grensekontroll)
     
    RoadKing liker dette
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Var ikke akkurat det jeg mente, men absolutt det jeg burde ment :p
     

Del denne siden