USA - Oppmøte på flyplass

Tråd i 'Reisemål' startet av Klokkesamler, 24. april 2018.

  1. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Det der går helt fint. Hvis du alikevel ønsker lengre tid i København så kan du få fikset det på tlf hvis ikke du kan velge det i bestillingen. Pleier jo å være flere alternativer..
     
    sirwinston liker dette
  2. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Var ikke flere alternativer når jeg bestiller med poeng. Tromsø-Oslo som er bøygen. Men bestiller og så ringer jeg senere og hører om vi kan endre litt. Men tror det går bra. Billettene og antallet seter på biz var for bra til å la gå fra seg. Takk for svar midt på natta forresten!
     
    DanH and WannaBeFrequentFlyer like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    IF = 24/7 service :)
     
    DanH, rkvalvaa, Are and 6 others like this.
  4. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Kan oppdatere følgende: Vi møtte opp ca. 2 timer før reise, men det var ikke nødvendig å møte opp tidlig hverken Gardermoen eller Kastrup. Ingen nye rutiner var innført, og det var den samme gamle blå lappen som skulle fylles ut på flyet.

    For oss som reiste uten bagasje var dette totalt meningsløst.
     
    sirwinston liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    For folk flest er det totalt meningsløst, men det er noen av oss som er "født for sent", dvs de ankommer alltid i aller, aller, siste liten.
    Det er disse som dette egentlig er myntet på.
     
  6. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @RoadKing - Vel, som du ser av første post så fikk vi mail fra SAS om at det var innført nye rutiner, som medførte at man måtte møte opp ekstra tidlig.
     
    RoadKing liker dette
  7. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, har bestilt en bonusreise fra Bergen til SFO via København i biz. Da har jeg ifølge bestillingen 55 minutter i København. Og da skal man vel i København innom passkontroll, samt overbevise de om at vi ikke har med oss atombomber, er fra Iran/nord korea, eller er terrorister, og alt mulig annet vi må gjøre?
    Jeg kunne valgt et tidligere fly fra Bergen, men det var 06:XX, og da må man vente i København i timesvis.

    Også ser jeg på SAS sine nettsider under frister at:

    Til/fra Asia og USA
    SAS Plus / SAS Business
    • Innsjekking/bagasjelevering stenger 40 minutter før avgang.
    • Ombordstigning stenger 35 minutter før avgang.
    Så da forventer SAS at det går greit å finne frem, gå igjennom noe slags passkontroll osv i København på 55 - 35 = 20 minutter? Blir ikke det litt fotofinish?
    Hva tenker dere som er reiseeksperter? Er det helt ok med 55 (20) minutter? Vi har bagasje og, men det er vel mere SAS sitt problem, siden vi kaster det fra oss i Bergen, fortrinnsvis i bagasjelevering.

    Takk for svar.
     
  8. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Går normalt fort i passkontrollen, men blir det en liten forsinkelse fra Bergen... Samtidig har SAS full kontroll på når dere lander, og hvor lang tid dere trenger.
     
    MrBister liker dette
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    55 min transfer i CPH går vanligvis helt fint ... jeg har flere ganger hatt mindre. Flyet fra BGO går oftest til en B gate og det går fort å komme seg til C hvor USA flyene går fra. Passkontroll på CPH er rask. Spørsmålene vedr. innreise i USA kommer ved gate.
    God tur!
     
    MrBister liker dette
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis alle i reisefølget er over 18, så kan du/dere benytte av passautomatene. Betydelig raskere enn manuell kontroll.
     

Del denne siden