[UTLØPT] QR: AMS/BRU-HND/NRT J 5'800.-

Tråd i 'Reisedeals' startet av sexten, 12. jan 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    2 timer er vel vanlig krav fra forsikringsselskapet. Inkludert amex.
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Min reiseforsikring har 2 timer forsinkelse som krav. Spurte om dette ifbm. med innhenting av reiserute og klasse, og fikk følgende svar;

    "Forsikringen krever at forsinkelsen er på mer enn to timer. Med andre ord så vil forsikringen dekke merutgifter til ny billett dersom forsinkelsen er på mer enn to timer, selv om du har booket kort (mindre enn 2 timer) transfer mellom flighter."

    Så med disse vilkårene: booker jeg 2 timer presis mellom to flyvninger, men blir halvannen time forsinket på første fly og blir nektet boarding fordi jeg kommer for sent, vil jeg ikke få dekket innhenting (?? - såvidt jeg skjønner).
     
  3. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg forstår det også sånn. Altså bør du ha minst 3 timer, litt avhengig av flyplass.
     
  4. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom dere skulle være uheldige og miste connection videre, selv etter å ha lagt inn tilstrekkelig margin ref. forsikringsvilkårene, vil forsikringsselskapet godta at man bestiller en ny C billett som blir svindyr med avreise samme dag/dagen etter? Noen som har erfaring med dette? Har lest gjennom vilkår hos ulike selskaper og noen spesifiserer at kun økonomibilletter godtas.
     
    Xflipper liker dette
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Var dette jeg spurte mitt forsikringsselskap om. Jeg kan godt booke business hvis jeg vil, men dekningen baseres på kost for økonomi, så må stå for mellomlegg selv.
     
  6. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor mange Qmiles gir denne turen?
     
  7. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Sindre liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette gjelder da om du har booket eco eller uansett?
     
  9. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    + kampanje x 4
     
  11. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Beklager bump her, men tenkte å gjøre folk obs på ruteendring. Jeg fikk time change på AMS-DOH og DOH-AMS for min tur i oktober, noe som gjør at min posisjoneringsflight med SAS må droppes.

    Hadde hhv 1t (østover) og 9t (vestover) layovers i DOH, nå har det blitt 7t og 1t
     
    Last edited: 24. juli 2017
    Sindre liker dette
  12. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde det samme på utreisen, dvs QR276 med avgang 22.35 er nå kansellert også ble jeg overflyttet til QR274 med avgang 16.40. Hjemreisen min var allerede på QR273 så den er uendret, men det betyr at posisjoneringsflight til AMS nå er ubrukelig desverre.

    Hvorfor kommer det ingen melding fra QR om dette? Dette fikk jeg beskjed om via myflights.....
    Dette betyr vel også at vi står fritt til å kansellere/endre innenfor en tidsperiode?
     
  13. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg vart også endra slik at connection flighten min til Amsterdam gjekk til dundas.

    Tok akkurat ein telefon til Qatar sitt norske kundesenter, hovudformålet var å få booka om avreiseflyplass til OSL. Dette var ikkje mogleg då det er over 500 miles frå Amsterdam og Qatar ville ikkje vike frå denne regelen. Når ikkje dette gjekk prøvde eg å booke om slik at avreiseflyplassen vart London. Dette var ingen problem. Eg fekk også booka om ankomstflyplass til London.

    No er eg på QR7 og QR8, altså ruta med QSuites. Godt fornøgd!

    Då er det berre å fikse posisjoneringsflight til London i staden, reknar med at det ikkje er mykje å hente frå reiseforsikringa, men den kostnaden får eg ta.
     
    Stuttfeiten, mathiasfe, miura and 4 others like this.
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det var no eg hadde tenkt å komme med ein sleivkommentar om @afirm og ekstrakostnadar men det skal eg ikkje gjere :)

    Bra det ordna seg for deg, god tur heile vegen!
     
    afirm liker dette
  15. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Uansett kor godt eg likar å bestille nye fly på kort varsel so har eg store planar om å nå flyet denne gongen, slik at eg unngår ytterlegare ekstrakostnadar.
     
    Stuttfeiten, RoadKing and Upsaker like this.
  16. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som mine fly har blitt endret både på utreise og retur. Har ikke fått beskjed om dette...

    Både tur og retur på mine connecting flights må endres. Noen god måte å fikse dette på (Qatar, reiseforsikring eller lignende)? Eller må jeg bare bite i det sure eplet og bestille nye connections?
     
  17. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Ta ein telefon til Qatar kundeservice, dei kan booke deg om til nytt fly eller til ny flyplass. Den nye flyplassen må vere innanfor 500 miles, altså CPH er mogleg, OSL er ikkje mogleg. Dei kan også endre deg til dagen etter frå Amsterdam, men det er kanskje ikkje so attraktivt. Eg ringde det norske nummeret, det vart litt over 30 min med telefonkø, og det er litt kjedeleg når det er spesialnummer (dog ikkje av dei dyraste), men kundeservicen var verkeleg bra. Eg kunne fritt velje flyplassar og avgangar som hadde ledig i aktuelle klasser, eg fekk bookingklassene J og I, veit ikkje om andre kan vere aktuelle.

    Når det gjeld positioning flights har nok ikkje Qatar noko ansvar, so du vil nok ikkje få annan hjelp der enn det som er skildra over. Sei ifrå om du har noko hell med reiseforsikringa, i sofall vil eg også testa det.
     
    Sindre liker dette
  18. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har fått disse x4-poengene?

    Jeg fikk 22.512 poeng inn på kontoen umiddelbart etter flyturen, men har ikke fått noen ekstra poeng knyttet til denne kampanjen.

    Er det noen som har fått det? Tenkte å klage, men har egentlig ikke noe dokumentasjon på x4-kampanjen.
     
  19. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    jeg fikk 80.000 pts ++ så ble en enveis til hong kong i biz :)

    du måtte melde deg på kampanjen for at du skulle få poengene, sikker på du meldte deg på?
     
    Supersergei liker dette
  20. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm, er ikke helt sikker på det nei... :p

    Får prøve å sende mail likevel.
     

Del denne siden