Vår første CT tur - 5F, 5C, FCT, FCL, Private room

Tråd i 'Reisebrev' startet av TravelManBiz, 26. okt 2017.

  1. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Meget hyggelig lesning dette! Gleder meg til rapporten fra The Private Room:)
     
  2. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med hvis man flyr med Thai økonomi innenlands til BKK, og videre med Thai i F...?:rolleyes:
     
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Nei:) Jeg hadde selvsagt valgt sete 1F på Thai foran Qatar C. Men poenget mitt var at både servicen og maten var mye bedre på Qatar. De hadde f. eks 3 hvitvin på menyen og jeg ville prøve de ulike vinene. Men det viste seg at de ikke hadde noen av dem:mad: Da kom de med noen andre vin som jeg tror var fra business. Bestilte også svin til middag men den var helt tørr og nesten umulig å spise. I tillegg var det en dårlig opplevelse ved innsjekk på ICN som jeg har skrevet om allerede. Så skulle jeg betalt hadde jeg valgt Qatar hvis denne var en del billigere enn Thai F. Håper vi får en bedre opplevelse hjem.

    En annen ting, hvis jeg hadde betalt for denne F turen med Thai hadde jeg nok klaget litt både på flyplassen og ombord, men følte ikke dette var riktig når jeg nesten ikke har betalt for denne turen utenom avgiftene.
     
    Last edited: 30. okt 2017
    Xflipper liker dette
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg skal lage en utfyllende rapport:) Vi sjekker inn rundt 1700 dagen før på T3 og går rett til The Private Room. Jeg har bestilt airside hotell på T3 fra kl 22 til 0600 dagen etter. Så kan vi gå rett på SQ F flyet til CGK. Fikk høre at det er ok å sjekke inn på T3 når flyet går fra T2. Det går jo intern tog på Changi som tar 2 min mellom terminalene.
     
    FFlyer, Edvard and Upsaker like this.
  5. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Så hvis jeg forstår det rett har man tilgang til First Class Terminal i Frankfurt så lenge men har en first class flyvning fra Munchen etterpå? Jeg spør fordi jeg sliter med å finne ledig first class fra Frankfurt, men da er altså trikset å fly til Frankfurt først og så til Munchen og derfra videre i First Class Lufthansa?
     
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Du har da betalt med dine hardt opparbeidede poeng..
     
    Insomnia4u and TravelManBiz like this.
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng :p
     
    Kristian, TravelManBiz and indahla like this.
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, som nevnt er det jo et godt poeng :) Reisende på bonuspoeng skal jo få samme gode F service uansett om man betaler full pris eller bruker poeng. Jeg har nå skrevet en hyggelig mail til Thai om mine opplevelser, skal gi beskjed om jeg får noe svar av dem. Det var ikke noe galt med crew, de var veldig hyggelige hele tiden, men innsjekk og mat er jo også en del av opplevelsen. I tillegg har de pre order på mat fra BKK så jeg har bestilt hummer til kona og biff til meg på returen, så da håper jeg denne blir bedre og at de i hvert fall har noen av vinene på flyet :cool: Men de hadde Dom Perignon 2006 Champagne og det var jo veldig bra. I tillegg synes jeg Rimowa amenity kit er skikkelig kult :D
     
    petterel, DanH and Xflipper like this.
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Og ofte er det statuskunder som tar ut poeng fra eget selskap for å fly F eller oppgradere. Så tror ikke at crew nødvendigvis forskjellsbehandler eller er klar over hvem som flyr på poeng siden det er gode kunder som reiser mye uansett.

    Jeg fløy Cathay Pacific First i de digre setene HKG-FRA på AA-poeng, og crew lurte på hvorfor jeg fløy via FRA når det gikk direkteflight til LHR...og de spurte om jeg var den som eide en stor restaurant i HKG siden jeg visstnok hadde et etternavn som lignet. Jeg svarte "..not yet"...passe klysete svar altså :rolleyes: Men når det koster 100 000kr én vei på de flightene, så antar man vel at folk har noen hundre millioner liggende å slenge :p
     
    Eddie47 and TravelManBiz like this.
  11. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da har dagen kommet for hjemreise fra Singapore. Jeg sitter nå i restauranten på The Private Romm og skriver dette innlegget. Vi sjekket inn på Terminal 3 siden jeg ønsket å gå rett til Private Room. Når vi ankom var det 5 stykker som tok oss i mot og bagasjen ble tatt ut av taxi før vi kunne si takk. Han som sjekket oss inn så veldig på skjermen og så til slutt spurte han meg hvorfor vi ikke fly direkte :D:cool: I kjent Insider stil så sa jeg da at beste måten å komme frem er å fly mest mulig første klasse turer:D I tillegg måtte de skrive ut 2 stk bagasje tagger per bagasje vi sjekket inn fordi de ikke fikk plass med alle flyplassene vi skulle innom på 1 bagasje tagg:)

    Vi har vært her fra søndag kveld til torsdag ettermiddag lokal tid. Som nevnt har jeg bodd i Singapore i flere år så jeg har sett mye av det som Singapore kan tilby. Men under ser dere noen bilder fra oppholdet vårt i Singapore. Vi har blant annet vært og spist lokal mat nedenfor der vi bor i Singapore. Min kone er fra Singapore så jeg holder meg kun med lokal befolkningen når jeg er i Singapore og vi pleier å unngå de største turist stedene. Frokost tar vi alltid i nærheten av der vi bor og min favoritt er sursøt svinekjøtt som jeg betaler 4SGD for til lunch. Jeg har også vært på Brewerkz og Hooters som dere ser av bildene. I tillegg fikk vi tatt en Steamboat der de kommer med rått kjøtt som vi dupper ned i kokende saus av ulike smaker. Dette er virkelig veldig god mat. Vi har en del connections i Singapore så vi fikk et privat rom på restauranten som hadde Steamboat. På dagen hadde vi også High Tea på Mandarin med Foie Gras og Trøffel dessert.

    IMG_2543.jpg IMG_2545.jpg IMG_2547.jpg IMG_2549.jpg IMG_2552.jpg IMG_2565.jpg IMG_2566.jpg IMG_2571.jpg IMG_2585.jpg IMG_2591.jpg IMG_2596.jpg IMG_2604.jpg IMG_2611.jpg IMG_2615.jpg

    Nå må jeg lage et nytt innlegg siden jeg har nådd maks antall bilder:) Det kommer mere bilder fra The Private Room i mitt neste innlegg. Jeg passer på å oppdatere bloggen nå mens kona er nede og shopper. De er veldig opptatt av detaljer her, når kona kom tilbake fra første shopping runden trengte hun ikke vise noe boarding pass, de husket også navnet henne og fulgte henne direkte til Private Room. Er en spesiell følelse å først gå igjennom business class loungen, deretter first class loungen før man ankommer Private Room:)
     

    Attached Files:

    FFlyer, Kristian, Eddie47 and 8 others like this.
  12. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Her er neste innlegg med bilder fra turen vår i Singapore. En av mine favoritter er å gå på Kino i Singapore. Jeg går da ikke til den vanlige kinoen men i Singapore har de noe som heter Gold Class. Dette er et spesielt område i den vanlige kinoen der man kan spise middag før eller under kinoen. Da vil de servere maten inne i kinoen. Man kan også bestille ekstra mat eller drikke under kinoen ved å trykke på en knapp ved stolen. Som dere ser av bildene under så er det en skikkelig lenestol som man kan legge tilbake for å få en god opplevelse av filmen, Før vi gikk på kinoen var jeg på en lokal restaurant der de hadde et tilbud om free flow av øl og vin i 90 min for 28SGD. Når jeg sier at et glass vin kosten normalt 12 SGD i Singapore så er free flow en bra deal. Spesielt når man klarer 6-7 glass i løpet av 90 min :D Etter dette møtte jeg kona og mora og vi var på Dim Sum før vi gikk på kinoen.

    IMG_2618.jpg IMG_2619.jpg IMG_2620.jpg IMG_2621.jpg IMG_2624.jpg IMG_2629.jpg IMG_2630.jpg IMG_2634.jpg IMG_2638.jpg IMG_2642.jpg
     
    petterel, FFlyer, Petter B-C and 10 others like this.
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Og så er tiden kommet til en oppdatering av innsjekk på flyplassen samt The Private Room. Som jeg har nevnt så har vi sjekket inn dagen før vi skal fly til Jakarta. Når vi ankom flyplassen med taxi hadde vi med 4 bagasje og plutselig kom det 4 personer og tok ut all bagasjen før vi rakk å gå ut av taxien:D Jeg så på fjeset til taxi sjåføren at han ble litt imponert :)

    Deretter ble vi tatt imot og bagasjen ble sjekket inn og vi mottok gull kortet som viser adgang til The Private Room. Vi gikk deretter igjennom immigration (ventetiden var 0.8 sekunder :D) og så gikk vi opp rulletrappen til Silver Kris lounge. Vi ble deretter tatt imot og fulgt gjennom business class loungen og deretter first class loungen før vi ankom Private Room. Vi satte oss deretter ned og slappet av i noen veldig gode lenestoler som hadde utsikt over flyplassen. Jeg er jo litt nerd og liker å se på flyene mens jeg nyter en kald Krug:D Kona tok en Singapore Sling samtidig, Etter å ha slappet av en time så gikk kona for shopping mens jeg fortsatte å slappe av. Jeg hadde reservert bord i restauranten til 1930 og da kom også kona tilbake. Jeg bestilte fransk suppe til forrett og Angus beef til hovedrett mens kona tok satay og hummer til hovedrett. Når vi var klar med dette forsvant kona igjen ned i terminalen for ytterligere shopping mens jeg nå sitter her i restauranten og skriver dette innlegget og nyter en kald Moijito:cool:

    Planen er å sitte her et par timer til før vi går på airside hotellet i T3 og i morgen spiser vi en kjapp frokost i The Private Room før vi går på flyet til Jakarta der vi skal fly Singapore Airlines First Class :)

    IMG_2650.jpg IMG_2653.jpg IMG_2658.jpg IMG_2659.jpg IMG_2666.jpg IMG_2670.jpg IMG_2675.jpg IMG_2676.jpg IMG_2686.jpg IMG_2689.jpg IMG_2691.jpg IMG_2705.jpg IMG_2709.jpg IMG_2710.jpg IMG_2714.jpg
     
    petterel, KRS, FFlyer and 14 others like this.
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    For den uinnvidde: hva kreves for tilgang til Private Room (siden det også finnes en 1. klasse lounge..) ?
     
  15. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    At du holder en Førsteklassebillett hos Singapore Airlines. First lounge er også for Lufthansas reisende blant andre.
     
  16. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Denne Krug "standen", er den inne i TPR?
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Det kaller jeg å optimere reisen :)
     
  18. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja:) De har ha Krug promotion nå:D
     
    FFlyer liker dette
  19. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, vi måtte gå gjennom første klasse loungen for å komme til The Private Room:D
     
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    CD25960F-7251-43D7-B0CC-F102A28DBD7A.jpeg 123642BB-47DD-43E2-8C40-FEB788C7202D.jpeg D106BF4F-2513-406C-A141-FE7BA6BBC1DC.jpeg 65CD2B72-2636-4653-A316-B2DBD371A58F.jpeg 1CBA01E4-1CA4-46CF-87AE-FBC0FC744A00.jpeg 32318D63-4B01-41A4-AE81-599D9EB09B37.jpeg 68D3F022-24A9-4E86-BC44-9CEF7B556F83.jpeg Litt oppdateringer her. Jeg har bestilt rom på flyplassen fra kl 2200 men nå er kl 2316. Tror ikke vi sjekker inn på rommet vårt med det første:) Sove kan vi gjøre når vi blir pensjonister:D
     
    petterel, KRS, FFlyer and 14 others like this.

Del denne siden