Vår første CT tur - 5F, 5C, FCT, FCL, Private room

Tråd i 'Reisebrev' startet av TravelManBiz, 26. okt 2017.

  1. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Skyldtes ikke det champagne-rusen ;)
     
    Last edited: 06. nov 2017
    RoadKing liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Venta meg den der, men faktisk ikke. Etter lengre ferie hadde hun starta detox så det var bare det ene glasset når vi kom ombord :)
     
    TravelManBiz and MadsVaHa like this.
  3. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Har lest om en flott tur, blitt inspirert og lurer på følgende:

    Er det ikke lenger slik at en CT må starte og slutte i Skandinavia? For du @TravelManBiz ser ut til å ha startet og sluttet på FRA?
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg startet turen i FRA og avsluttet i OSL. Hadde en egen billett OSL -FRA. Var ikke noe problem når jeg bestilte.
     
  5. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar :)
     
  6. Good2go

    Good2go Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    33
    Hyggelig at du deler:) Det ser bra ut! Hvordan er regelen på private room his SQ? Ser du var der allerede dagen før?
     
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe problem å komme inn hvis du sjekker inn dagen før. Faktisk kan vi vel sjekke inn 2 dager før og bo på flyplassen. Kona liker shopping så da er det perfekt å ha 2 netter der og bo på T3 Ambassador hotel. Jeg har bodd i Singapore i 3 år så har sett det meste allerede:D

    Tipset er å sjekke inn i T3 uansett om du flyr videre dagen etter på T2 med SQ F til CGK. Mye bedre opplevelse å parkere på utsiden T3 og deretter gå rett til Private Room i T3
     
    petterel, KRS, Xflipper and 1 other person like this.
  8. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man sjekke inn på flighten dagen før, gå til TPR for så å gå ut av flyplassen, inn i byen - og komme tilbake igjen dagen etterpå?
     
  9. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    Uten at jeg har sjekket må jeg si at jeg opplever 12F og C til 16k som veldig innafor. Kan du si noe om hvor/hva, og hvilken status får man ut av slikt hvis man starter på bunn?
     
  10. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som en fantastisk tur og god utnyttelse av poeng. Takk for at du deler !

    Den koreanske retten du spiste på OZ returflighten heter Bibimbap (비빔밥). Bestiller alltid det hvis tilgjengelig. Smaker bestandig knall. Har aldri blitt skuffet.

    Og, det er riktig observert, det er alltid mange små sideretter ved koreanske måltider.
     
    Last edited: 17. mars 2018
    TravelManBiz liker dette
  11. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bestilte denne turen i september i fjor. Det nærmer seg nå avreise og jeg kommer til å lage et reisebrev fra denne turen. BA hadde en kampanje i fjor som jeg utnyttet til det fulle. Jeg ringte BA i Singapore om morgenen 0500 før jeg reiste på jobb og brukte over 1 time for å bestille reisen. Alt var planlagt ned til minste detalj via ITA matrix. Får bl.a fly med Finnair A350 2 ganger mellom HEL og LHR og A321T i første klasse mellom JFK og LAX.

    Jeg får 1020 Tier points på denne turen. Sølv på BA er 600 TP. Sølv på BA kan sammenlignes med gull på SAS. Jeg ønsker å gå for gull på BA (OneWorld Emerald) som etter min mening er høyere enn Diamond på SAS siden jeg da får tilgang til første klasse check in og lounges på OneWorld. Det får man ikke med Diamond.

    Kravet for gull på BA er 1500TP, de siste poengen får jeg i sommer da jeg skal fly med familien til Singapore med Qatar business som gir 280 TP en vei ( jeg har 250 TP allerede)

    Så gleder meg veldig til turen:)
     
    tfo and RoadKing like this.

Del denne siden