Veien til målet, familie på 4 med First class, interkontinentalt

Tråd i 'Bonushjelp' startet av sveinz, 24. aug 2020.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    humor er vanskelig ja :p
     
    ejoa, veeegard, holmen and 6 others like this.
  2. sveinz

    sveinz Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Vil nok satse på C reise ja som mange anbefaler her. Reisefølget er 3 pers over 18 år og en på 14 år. Ved søk på SAS EB får eg kun opp 100 000 poeng pr reisende med SK C til NJ, korleis oppnå tilbod på 180 000 som du nevner?
     
  3. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Barn er halv pris, men det er sikkert en aldersgrense. 60.000 t/r får du når du har sanket 200.000 poeng totalt (og får flypremium-rabatten). Må alle betale full pris blir det 240.000 poeng du trenger.
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    https://saseurobonusmastercard.no/kortene/mastercard-premium/
     
  5. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Du har större möjligheter med CT och att hitta 4 biljetter på samma flight med andra Star Alliance bolag.
    Du måste fortfarande vara flexibel på rese datum och boka ganska så långt fram i tid men du hittar garanterat mer alternativ än att sitta och hålla tummarna för att SAS släpper de sista 2 biljetterna i C.
     
  6. sveinz

    sveinz Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Sjekker inn igjen her, status er no 268 000 poeng med pointsharing. God helg med dobbel poengtening og kjøp av Ikeakjøkken og møbler. 76000 poeng med dobbelkampanjen til SAS MC Premium på 2 kort, og oppnådd 36000,- i omsetning på AMEX Premium slik at det tikker inn 2x30 000 poeng der pga kampanjen frå april også . Totalt 136 000 poeng på ei helg . Saldo skulle då bli 404 000 poeng og oppnådd 1 CT på eine Amexkortet.

    Det andre Amexkortet er på 40’ i omsetning og blir vanskelig å få opp i 150 000 før årets slutt.

    Målet er no C til USA for familien på 4, alle over 12 år er lik 4 voksne antar eg.

    Spm:
    1. Skal betale Ikea med kort på nett, bør eg prioritere å makse MC for å få doble (15x2) poeng eller bør eg dytte alt i Amex premium og dermed oppnå 1 CT på eine kortet og ligge godt an til CT på kort nr 2 også (mitt+fruen)? (Så lenge den flytande kredittgrensa rekker då...)

    2. Bestilling kan vel Ikkje skje før 2 CT er opparbeida som fort blir desember 2021? Planen er sommerferie 2022...

    3. Gå for først skissert saldo over 400 000 og en CT for så å bestille sommerferie på beste tidspunkt som er?
     
    SirH00D and Upsaker like this.
  7. sveinz

    sveinz Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Etter litt research frå ein nybegynner, er vel konklusjonen at eg må gå for Amex på Ikeabetaling og dermed oppnåelig 2 CT på tross av litt mindre poengtening denne helga (ca 20000 mindre). Med 1 CT på mitt kort og 1 CT på fruen sitt kort er det vel 130 000 x2 for 4 personer i business til USA som alt er oppnådd i Pointsharing. Har vel ikkje betydning at eg har over 210’ og ho kun har 50’ når vi har pointsharing?
     
    SirH00D liker dette
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis dere akkurat klarer to CT ville jeg prioritert Amex først.
     
    furlong, sveinz and SirH00D like this.
  9. sveinz

    sveinz Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Problemet er vel at andre CT Ikkje blir oppnådd før slutten av året, og ønske er å reise til sommaren 2022. Å få billetter til 4 på C 6-7 mnd før avreise er vel lite realistisk?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg avhenger veldig mye av både destinasjon og Corona utfall..

    Burde være greit å finne Internationale flights til mange destinasjoner, mens innenriks i USA alltid er håpløst i business.
    Er målet LAX eller MIA er det nok langt mer komplisert enn om det er DEN eller IAH.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har egentlig ikke veldig god innsikt i tilgjengeligheten rundtomkring i disse dager, men er riktig som du sier at Swiss har vært bra tidligere.
    Avianca har jeg hatt mye hell med å finne mange seter. Vi hadde b.la. 5 pax i C juleferien 2019/20 til Costa Rica.
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Swiss legger stadig ut opptil 9+ seter på flere av long haul-rutene 300 dager frem i tid:
    Screenshot_20210627-171159.png
     
    Last edited: 27. juni 2021
    Xflipper liker dette
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    4F? Første gang jeg tok med svigers+ hadde vi hele kabinen for oss selv med TK (5/8 seter). Leasede Jet-fly (pun intended). 5 seter, egen kokk, purser og flyvertinne, samte veklomsthåndhilsenprekorona av kapteinen., bransjens beste kaviar service med mer. Var deres første flight over Y ever så de hadde med matpakke:D Drakk vodka hele veien siden de ikke snakket engelsk. Koste seg skikkelig! #visomsavnerusairways
     
    Eddie47, Sunnfjordingen and RoadKing like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Bølle!
     
    milehigh liker dette
  15. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo masse ledige billetter både i C og F…? Så dette å fly sammen er vel ikke noe problem slik det ser ut
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et lite konstruktivt innspill. Legg gjerne ved fakta som underbygger påstanden.
     
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å se 4 poster tidligere, screen-shot med Swiss i C.
     
    RoadKing and vegardg like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ha meg unnskyldt @Kaare_Lars , og jeg må lære meg å lese litt bakover :)
     
  19. sveinz

    sveinz Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Update, 420 000 poeng (pointsharing) og 2 CT i boks, en på mitt kort og en på fruen sitt. Skal bestille reise til USA med avreise Mai 22. Forstår at beste valga er biz med Swizz eller SAS, fristclass er vel Ikkje mulig for reisefølge på 4. Skal til Phoenix, Las Vegas, LA. Så flyplass i det området er å foretrekke. Korleis går eg fram for å finne billetter? Expertflyer såg liiitt komplisert ut
     
    Last edited: 06. aug 2021
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv Awardfares. Hakket enklere
     

Del denne siden