Hei, er det noen som vet dersom jeg som Diamant medlem ønsker å ombooke samme dag en flygning og en kollega er på samme reise om begge blir da flyttet eller bare jeg selv hvis jeg ønsker det?
Om begge er booket på samme PNR, så blir begge flyttet om du gør det i appen. Du kan gå til skranken på flyplassen, og møter du en agent med godt humør, så kan vedkommende løse ditt problem. Har gjort det tidligere med min samboer.
Dette har det ikke kommet noe mer om. De (Aron) har sagt at det ikke er noen direkte planer for det og at det ikke er noe de prioriterer nå. De har ikke sagt direkte nei til at det kan komme, men ikke noe i loopen pr nå.
På Diamant-eventet i fjor høst var det vel snakk om at LTG kanskje skulle få 45 000 nivåpoeng som booster mot diamant, men ingen prat (så vidt jeg vet) om LTD sånn som det har vært tidligere år
En booster hadde absolutt gjort seg nå som opptjeningen av nivåpoeng har blitt dårligere etter siste "forbedring", og siden Amex har kuttet de 20000 obligatoriske nivåpoengene. Jeg reiser like mye som før, men får inn betraktelig færre nivåpoeng. Vanlige bonuspoeng har det blitt flere av for mitt vedkommende, men det hjelper lite når de har forbedret bort tilgangen på bonusseter.
Jeg har merket det samme som deg, at det ble betydelig færre nivåpoeng etter endringene i fjor. Jeg skriver alltid dette i tilbakemeldingsskjemaet i appen etter hver flyvning: "Reward Gold and Diamond members with an extra boost in level points, in addition to bonus points"
Skal begynne med det, jeg også. Vet ikke hvor nøye tilbakemeldinger blir lest om i det hele tatt noen leser dem..
At SAS fjernet "booster" på nivåpoeng for både Gold og Diamond tenker jeg var et bevist valg, på samme måte som både MasterCard og og AmEx nå har gått bort i fra å gi nivåpoeng til pasive brukere. Man ønsker rett og slett at man flyr mer for å få status. Så vil vi sikkert SAS se om et års tid om det har ønsket effekt.
Vil ikke booster på 45 000 nivåpoeng være et insentiv for enkelte med LTG til å reise mer SAS istedenfor å bare lene seg tilbake og fly hva som helst som gir fordeler for Skyteam Elite Plus?
Da kunne de booste poengene for de som flyr, og det gjør jeg jo, så den med passive brukere er jeg ikke så sikker på.
Neppe. De er SAS-lojale fra før, har de jo bevist over 10 år+ Valgmulighetene er sjelden særlig store. I Norden, mest SAS uansett. Sentraleuropa, mest KLM/AF uansett osv
Hvis man opptjente LTG før overgangen til Skyteam er det ikke så sikkert man er så lojal lenger. Spesiellt hvis man statusmatchet. Og hvis man alltid kommer til å ha gull hos SAS kan man legge innsats mot opptjening et annet sted og fortsatt ha gullfordeler de gangene man faktisk reiser SAS. Ikke usannsynlig at det er derfor SAS vurderer booster mot diamant, men nå har vi jo ikke hørt noe mere om det, så det spørs om det blir.
Lojale, men av en klar grunn, nemlig å beholde status. Om SAS tror at lojaliteten kommer av at kundene mener de leverer et overlegent produkt, og at de nå kan være kjipe mot kundene, tror jeg de d***er på leggen.
Jeg har vært LTG siden 2015 og flyr fremdeles SAS når jeg må betale for billettene …. Men SAS Plus i Europa har vært så elendig at der har jeg reist med LH-gruppen i business
Jeg er også LTG, men velger å være lojal i håp om LTD. Kommer ikke det, er incentivet stort sett borte, og jeg velger det som er mest bekvemt og gir mest valuta for pengene, og da har SAS et handicap.