Verdien av EB poeng?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av indahla, 19. sept 2017.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Man må også ta hensyn til transaksjonskostnader og opplevelse av en rettferdig handel, samt godfølelsen med å ha noe å drive med. Behavioral Economics 101.

    Har vel sakt det før, men kjøper (nesten) alltid poeng til under 8 øre og bruker (nesten) alltid når jeg får mer enn 12 øre. I mellom der så er den irrasjonelle gleden av poengsamling som dominerer.

    Så vist noen vil ha mine Trumf kr til 1,65kr/kr eller poeng til 12,5 øre så er det bare å si fra;)
     
    Fredrik81, Reisegal and Are like this.
  2. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, denne posten er vel et godt bevis på at det meste man lurer på når man setter seg inn i EB for første gang finner man ved å søke i forumet :)

    Eksempelet over var det jeg stussa på og. Fant ut før i dag at det blei Oslo-Bergen til helga og sjekka SAS. T/R i kroner koster nærmere 2500 NOK på de tidene jeg ser på, mens man slipper unna med 10.000 poeng + noen hundrelapper i avgifter for å fly de samme tidene om man betaler med poeng.
     
  3. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Gammel tråd men spennende tema. Booket akkurat en reise for 4 personer i biz. Betaler 660.000 poeng som blir 330.000 poeng ved å bruke CTx2.

    På finn reise sjekker jeg hva billigste billetter i biz til aktuell destinasjon og samme dato koster; NOK105.000 for 4 personer.

    Trekker man fra avgifter som uansett må betales er besparelsen ca 105k-8k=NOK 97.000.

    Så ved å bruke 330.000 ebp sparer jeg NOK 97.000. Det gir en verdi pr poeng på 29 øre.
    Så ved å bruke poeng på slike reiser er verdien pr poeng langt høyere enn de 8-10 ørene som mange her verdsetter poengene til.
     

Del denne siden