Viatrumf spørsmål

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jebus, 16. okt 2016.

1. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil tro du må holde Viatrumf ansvarlig her. Om avtalen mellom deg og operatøren ikke spesifikt omtaler Trumf så tror jeg ikke du kan holde tilbake betaling.

Men prøv gjerne saken og hold oss oppdatert :)

2. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Det er ikke en teleoperatør men tilsvarende ordning. Mener jeg har lest i forbrukerøyemed at betalingsplikten bortfaller midlertidig om det oppstår tvist.

3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Da tror jeg spørsmålet blir hvem du juridisk sett har en tvist med, Viatrumf eller leverandøren av tjenesten. Det hadde vært veldig nyttig å få prøvd en slik sak hos forbrukerrådet.

Xflipper liker dette
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Normalt er det slik at kravet settes i bero dersom det oppstår en tvist om hvorvidt kravet er rettmessig eller ei. Imidlertid vil omkostningene fortsette å løpe, og dersom du taper saken kan det jo ha generert unødvendige kostnader for deg.

5. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått mine tre siste utestående (og påklagede) Radisson-saker avvist. I første omgang har jeg tatt kontakt med Viatrumf og bedt om en detaljert begrunnelse fra dem på avvisningen, med påminnelse om at saken potensielt kan være et brudd på bl.a. Forbrukerkjøpslovens § 4-16.

Det er ikke snakk om mer enn noen hundrelapper, men her skal jeg av prinsipp forfølge dem inn i Konfliktrådets lokaler, om nødvendig.

miura, livinspeed, paron and 8 others like this.
  6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Også foreligger det et svadasvar fra Viatrumf:

Dette er selvfølgelig bare vissvass. Når bestilling skjer direkte fra leverandør (Radisson), hvis bestillingsside er oppsøkt fra Viatrumfs portal, og kjøpet registreres, så gir det seg selv at det ikke kan krediteres "en annen markedsføringskanal" - med mindre dette er Viatrumf selv da, selvfølgelig.

Jeg tenker jeg viderebringer denne til Forbrukerrådet for en vurdering og uttalelse, også ser jeg hva veien videre blir.

SAJblue, Sonictravel, morradi and 4 others like this.
  7. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Da ville jeg lagt frem dokumentasjon på at dette problemet også gjelder mange andre og som ikke har problemer med andre nettbutikker.

Edit: lykke til!

Sonictravel and Xflipper like this.
  8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å si fra om du trenger flere eksempler (fra Radisson). Veldig bra at du tar dette videre.

9. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har begynt å lage videosnutter av bestillingsprosessen hos «avvisingsgjengangere» (Radisson og Budget jeg har slitt mest med), slik at jeg unngår ord-mot-ord.

Fikk for øvrig følgende svadasvar selv:
    «Vi har erfaringer med at flere kjøp fra Radisson går igjennom uten problem, men skal selvfølgelig ta tilbakemeldingen din med videre til de som administrere samarbeidet.

Vi beklager at vi ikke kan gjøre noe videre med denne saken, men da nettverket har avvist kjøpet er det dessverre ingenting mer vi kan gjøre.

10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lurer på om de baserer seg på ViaTrumfs egne tall eller systemleverandøren Topcashback.co.uk. Sistnvente hevder tilnærmet 100% success rate med Radisson. Det er godt mulig problemet ligger hos Viatrumf.

Jeg heier på dere som tar kampen :)

11. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig å sende tips til Forbrukerrådet, gjorde det selv etter å ha manglet enda en hos Radisson, da det ble bestilt gjennom de i stedet for andre hoteller via Hotels grunnet bonusen. De sier selv at de vil titte på det fortere jo flere klager som registreres, og kan gjøres via https://www.forbrukertilsynet.no/tips-eller-klage

12. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    det er første gang jeg setter meg inn i denne saken her, men ser jeg det riktig at hvis jeg f.eks bestiller hotel via hotels.com til 50k NOK så resulterer dette i 63750 EB???

13. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,513
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ikke for skatter og avgifter, men ellers kan det stemme.

14. Rohass

Rohass Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har jevnlig ca hver måned sendt inn klager på Radisson det siste halvåret & påfølgende purrebrev for svar angående disse klagene til Viatrumf. Man får bare samme stadardsvaret som du nevner der på hver klage, det samme skjer når man senere purrer de opp etc.
    Ifølge Viatrumf så mottar de visst aldri eneste tilbakemelding fra sin samarbeidspartner.

Forøvrig så påstår de alltid at Radisson bonuser vanligvis går igjennom uten problemer.... likevel har jeg så langt over 100 avviste netter bare i 2019....og NULL godkjente...
    (booker stort sett standardpris, med gratis avbestilling) kan også vise liknende fra 2018

Når jeg ser hvor godt selskap mine problemer er i hos andre medlemmer her så framstår Radisson & Viatrumf for som intet annet enn en ren markedsføring svindel. Og nå som klagetiden har gått opp til 6 måneder i hvert ledd så tar det fort 12 - 18 måneder for hver sak, og jeg regner med de fleste som meg gir opp underveis

1. Klage på at natt ikke er registrert = 6 mnd (ca 50/50 av bookingene)
    2. Godkjent registrering til første avvisning = nye 6 mnd
    3. Klage på avvisning til ny avvisning = nye 6 mnd....osv så lenge man gidder

Last edited: 11. juli 2019
    Xflipper liker dette
  15. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Litt dumt spørsmål. Men ser at det ikke går an å registrere kredittkort på viatrump. Så enten vanlig bankkonto eller debet kort.
    Jeg bruker for det meste mine kreditt kort for å spare poeng (amex eller dnb saga gold). Blir det ikke dumt hvis jeg skulle la være å bruke disse og bruke vanlig debet kort igjen? Får man så ekstra mange poeng via trump at det lønne seg å legge kredittkortene til side av og til?!

16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Betyr dette at oppholdet betales ved ankomst til hotellet, og ikke på nettsiden ved bestilling?

Kan problemet være at betalingen da ikke fanges opp av "casbackhåndteringsselskapet"?

Har null peiling, dette var bare en tanke som plutselig slo meg...

17. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    ViaTrumf er netthandel. Så her kan du fint dobbeltdippe med å først gå via ViaTrumf-portalen og så betale med ditt foretrukne kredittkort.

Trumf derimot.. Her vil jeg anbefale å alltid ha med det blå trumfkortet og få scannet dette først, for så å betale med ditt foretrukne kredittkort. Får ikke lagt inn kredittkort på vanlig Trumf.

18. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for forklaringen. Da var det Trumf jeg tenkte på. Har registrert meg for lenge siden men aldri fått noe Trumf kort. Så så jeg at man kunne legge inn debet kort nummer og tenkte at det er vel kun for debet kort og aldri gadd å legge det inn. Hvordan får jeg et sånt blå trumfkort da? Er som sagt allerede registrert medlem, men aldri fått noe kort.

19. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Mener du fremdeles skal kunne plukke opp Trumf-kort i butikken, som du så kan knytte opp mot din konto. Ev. kan du bestille nytt Trumf-kort fra siden (trumf.no), så skal det dukke opp innen 2-6 uker.

SAJblue liker dette
  20. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Nok et dumt spørsmål men hvilke butikker kan du hente trumf kort fra?!

Del denne siden