Vietnam - tips?

Tråd i 'Reisemål' startet av milehigh, 14. nov 2013.

1. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du bare har 3 dager ville jeg helt klart sagt Hoi An. My mer unik og koselig by. Hvis du går lei og får lyst til å se noe av Da Nang også så er det jo bare en halvtimes tur i Taxi (eller Grab da selvfølgelig, last ned og aktiver på forhånd).

indahla liker dette
  2. cire913

cire913 Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis du lander rundt midt på dagen anbefaler jeg på det sterkeste at du tar "Grab" taxi til Hoi An og blir der i 1-2 netter (for meg er 1 natt nok siden jeg er lokal) og avhenger av hvordan du føler deg da. Da Nang er på den siste natten siden du må fly neste dag

3. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Ville nok tatt turen innom Hoi An hvertfall 1 dag, men vær klar over at det er veldig turistifisert og tilgjort for å gjøre seg attraktiv for turister. Vær forberedt på mye folk og selgere som "maser", spesielt når solen har gått ned og lysene tennes. Konen min er fra Vietnam, og hun liker Danang bedre siden det er mer "det ekte Vietnam" som hun sier. Jeg, som nordmann, synes Hoi An var spesielt, men det holdt med et par dager.

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,960
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor i Hoi An og/eller Da Nang bør vi bo?
    Vi skal nok ikke «ligge på stranda» så kanskje i byen er OK?

5. cire913

cire913 Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Hoi An gamlebyen er veldig liten, anbefaler å bo helt i sentrum av gamlebyen. Det vil hjelpe deg enkelt å gå rundt. Danang kanskje et sted som ligner?

6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,490
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville bodd i Da Nang og heller dratt inn til Hoi An. Det tar maks 30 min.
    Vi bodde på nye hotellet til Hilton som var kjempe bra:)

MadsVaHa liker dette
  7. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Vil slå et slag for Hyatt Regency, 10 minutter med Grab fra sentrum Da Nang. Hotellet har tilnærmet gratis dagstur til Hoi An. Rolig område nede på Stranda i gangavstand fra Marble Mountain.

Sjekke at ut fra det hotellet i dag, mulig litt biased.

Del denne siden