When It’s Night-Time in Italy, It’s Wednesday Over Here

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, 15. april 2025.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,558
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Seoul.
    Dagen er kommet for hjemreise. I dag skal det visst bli over 20 grader her, så da er det på tide å dra hjem til regn og kulde igjen. :p

Gårsdagen ble turist-dagen. Sol og fint vær, men litt sur vind. Trengte iallfall ikke regnjakke!

Jeg fant hovedkontoret til Rolex A/S. Mindre fancy enn forventet.
    IMG_20250416_063943PXL_20250415_034503950.MP.jpg

En kar på høy stol
    IMG_20250416_063953PXL_20250415_035959744.MP.jpg

Foran det jeg regner med var huset hans?
    IMG_20250416_064001PXL_20250415_040512966.MP.jpg

Vi kjørte masse metro, drakk kaffe, spiste digg mat, og tok til slutt turen opp hit.
    IMG_20250416_064015PXL_20250415_070447857.MP.jpg

Der var det god utsikt over en latterlig stor by. Vi har vel sett 0,1% av den eller noe sånt. :cool:
    IMG_20250416_064111PXL_20250415_083103417.MP.jpg

God utsikt var det også på do.
    IMG_20250416_064120PXL_20250415_091529266.MP.jpg

Nå pakkes det iherdig, før vi skal komme oss til ICN og starte hjemreisen med Lufthansa. Skal bli deilig med påskeferie nå!

Ha en fin en!

EndreD, McBuljo, Wiolenze and 18 others like this.
  2. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL. Veltet meg ut av sengen og inn i utenrikskantinen. Forsøkte innenriks først for kaffe, men første innenriksfly går ikke før 08.00 i dag (til solkysten). Satt en kar utenfor som hadde døgnet, men var så utslitt at han hadde ikke sjekket når den skulle åpne. Litt uklart om jeg gjorde ham en tjeneste ved å undersøke og finne ut at han måtte vente over en time til.

Ut på påsketur. 10 legg. Fire posisjonerings- og hjemposisjineringsflighter, to IC og en flight i forkant og etterkant av hver IC. Hvorfor gjøre det enkelt, når man kan gjøre det mest mulig komplisert å komme seg et sted.

Edit: Ryktene om påskeutfart synes litt sterkt overdrevet. SAS A320 til sin hub har 21 pax i go og 16 i plus. Og forøvrig bare to seat block ifølge. En i go og min i plus.

Last edited: 16. april 2025
    EndreD, holmen, Wiolenze and 13 others like this.
  3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå eit heimekontor i Sunnfjord. I dag skal eg vonaleg få gjort ein masse, slik at eg slepp å jobbe mykje i påska. Alt må vere klart til egotripp helga etter påske.

Elles har eg merka at Stuttfeiten har skifta namn til @Fluffybunny Stuttfeiten. Jaujau

EndreD, holmen, Wiolenze and 11 others like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,029
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten.. i dag skal det flys!
    «Snart fire» som vi har delt omsorg for med de andre besteforeldrene skal flys til TRD hvor mormor og morfar skal ta i mot!
    Hva gjør man ikke for sine egne barn slik at de kan få kjenne gleden med å bruke poeng og CT og reise i eleverte klasser? Dagen i dag skal de tilbringe på Copacabana..

Tilbake til flygningene: Det starter i dag meg sete 8E og F på BGO-OSL og OSL-TRD!
    Når overleveringen har skjedd er det retur samme vei i 1D og da kan morfar meske seg med alt tralla kan tilby i den norske utgaven av business klassen .. det er godt å fly!
    Godt det er helg image.jpg

EndreD, McBuljo, holmen and 15 others like this.
  5. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,606
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden!

Her sitter man på gjemmekontoret, med glimt av sol utenfor. Ifølge yr.no ankommer vestlandsværet omtrent akkurat når den forkortede "arbeidsdagen" tar slutt, om en 4 timers tid. Men det legger ikke demper på humøret, vi har både nybrygget kaffe og nybakte kalorier like rundt hjørnet.
    Ingen reiseaktivitet i dag, annet enn en tur innom den lokale vinpusheren, for å se om de har noe ekstra godt til lammet.

Ha en flott dag!

EndreD, Henrik, holmen and 12 others like this.
  6. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,271
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Påskeferien starter i kveld- OSL-BOO kl 19.50
    WF til Svolvær i morra.

Det er meldt grått og noen få pluss frem til lørdag. Gløtt av sol da sier pent.no.
    Da skal vi på havørnsafari med rib, så det passer fint.

Glad påsk:)

EndreD, Henrik, funkenstein and 12 others like this.
  7. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,580
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen Aske onsdag fra Stavanger.
    Her har det regna godt på morgenen, så deilig å sitte i stua å kose seg med kaffe og boikottet sjokolade. (Så dypt stakk den gitt)
    I går fikk en lagt på sommer dekk på bilen, endte som en annen forumist opp med dekkhotell….
    I dag går turen til opphavet i Bergen, med på turen blir både eldste og yngste datter, blir retur på lørdag.
    Ellers er det T-9 i dag, må jobbe hele 2 dager neste uke, etter det blir det ikke jobb før 19. mai.
    Ha en nydelig onsdag :cool:

EndreD, Henrik, funkenstein and 13 others like this.
  8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,419
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra kontoret i nordvest hvor det er særs lite folk i dag. I følge værmeldingene så skal det jaggu ikke bli så aller værst disse påskedagene. Har nok å gjøre med en hage som skal settes i stand og bilene skal få på sommerdekk.

I tillegg har jeg lagt min Ford Transit connect ut for salg så om noen kunne tenke seg en pent brukt varebil så er det bare å gi en DM. :)

Neste flyreise er med jobben om 2 uker som blir en full fart tur til CPH.

Ha en fin lillelørdag

EndreD, Henrik, funkenstein and 10 others like this.
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Mostar. Akkurat inntatt første kaffe. Meldes om sol og ca 25 grader i dag, før regnet kommer utover mot kvelden. Så da blir vi litt proaktive og tar med ungene på en liten tur med sightseeing av diverse severdigheter i, og i nærheten av, byen. Jeg og min bedre halvdel har vært der mange ganger selv, men det er fint for ungene å se litt også tenker vi. :) Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Ellers har jeg sørget for å sende avgårde penger til amex og SEB da jeg skal betale et dyrt tannlegebesøk på tirsdag (usikker på om de tar amex). Det er jo ikke arbeidsdag før tirsdag igjen, så må sørge for at penga er i tide hos kreditorene. Ta det sol en påminnelse om du har glemt noe som haster ;)

Ønsker dere alle en fin fin onsdag, og god start på påsken, med dagens (og alle andre dager/ganger vi er her nede) utsikt fra morgenkaffen:
    Snapchat-1383863604.jpg

EndreD, Henrik, funkenstein and 11 others like this.
  10. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,385
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Numedal.

Grått og litt vått, og våtere skal det bli. Dette blir nok en innedag. Vi hygger oss imidlertid med et to dager gammelt bilde av Gaustatoppen. Ser rimelig nær ut, men derimellom har vi Tinnsjøen. Så som vanlig: Bilder forteller ikke alltid hele sannheten.

20250414_115911.jpg

Ha en fin onsdag!

EndreD, Henrik, funkenstein and 10 others like this.
  11. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Mostar og det meste av Bosnia er fint.. :)

Wiolenze and DJasko like this.
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,348
    Bonuspoeng:
    293
    God dag fra horisontalt borte-kontor på Kypros.

Jobber faktisk endel også, kommuniserer og fikser ting med de siste nordmennene som holder landet i gang før de tar ferie :p

Ser rett opp på dette, og dagen er veldig fin. God påske/flight/biltur osv!

20250416_123111.jpg

EndreD, holmen, Avixlo and 5 others like this.
  13. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,777
    Bonuspoeng:
    293
    God påske

Henrik, Avixlo, Upsaker and 1 other person like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,029
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje første loungebesøk for «snart fire»!
    Barn skal jo læres opp og skjemmes bort av farfar!
    Her fråtses det i godsaker IMG_8758.jpeg

Last edited: 16. april 2025
    EndreD, Spielhaug, RoadKing and 9 others like this.
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,348
    Bonuspoeng:
    293
    Viktig å ikke tømme tralla på første mulighet, si? :D

16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,029
    Bonuspoeng:
    293
    18 grader i Nord-Norge i dag og nå er det på tide å dra sørover etter at mormor og morfar har overtatt omsorgen for «snart fire» B4AD6775-565B-48AF-8F74-F59F5886A45A.jpeg

EndreD, Spielhaug, Henrik and 2 others like this.
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,029
    Bonuspoeng:
    293
    Hjem kjære hjem image.jpg

EndreD, Spielhaug, RoadKing and 5 others like this.
  18. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Mexico nest største by: Guadalajara
    Gårsdagen gikk til litt byvandring og rimelig fancy restaurant.

På denne resturanten så kunne man levere bilen til noen som både parkerte den og hentet den. Det har jeg aldri sett før. Fancy.

I dag derimot, kanskje jeg skal prøve på det jeg egentlig skulle igår nemlig Guachimontones (?) jaja. Får sjekke opp litt.

Ellers ha en fortreffelig onsdag uansett hvor i verden den benyttes IMG_20250415_140925.jpg

EndreD, Spielhaug, Henrik and 6 others like this.
  19. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    93
    20250416_060919.jpg God morgen fra fransk Vestindia, nærmere bestemt sørvest på Martinique. KLM tok oss fra TRD via AMS til CDG, deretter taxi til ORY, rask overnatting før 8 timer AF eco. Funket veldig bra, priority baggasje raskt ut på båndet og leiebil kjapt levert fra Budget.

Stort hus med det man trenger!

EndreD, Spielhaug, Henrik and 7 others like this.
  20. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,044
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra frokostsalen hos Intercontinental Seattle. Frokosten er gratis men kaffe koster ekstra til idiotpriser;
    IMG_3755.jpeg

Satser på å haste meg ferdig her i dag for å starte hjemreisen utpå ettermiddagen. Plan er SEA-SFO-MUC-OSL.

EndreD, Henrik, DJasko and 8 others like this.

Del denne siden