Segment 3: Madrid - London, Heathrow IB 3166, Airbus A340-600, Business, 4A Iberia flyr også alltid minst en wide-body mellom London og Madrid. Det vaierer litt hva de setter på ruten, i dag hadde de en Airbus A340-600, der et det 1-2-1 i Business-kabinen. Dette er samme sete som Thai og Asiana også bruker i Business, og uten tvil mye bedre enn en trang 737, selv om flyturen er under to timer... I likhet med BA deler også Iberia ut meny på Business i Europa, og man har to valg på hovedrett. Siden jeg hadde kylling på turen nedover så tok jeg pasta med laks denne gangen. Iberia serverer ikke Champagne, men de hadde en god Cava istedet. Oppsummert veldig godt fornøyd med maten of service ombord her også. Nok en gang i en helt annen liga enn "premium economy-produktet" til et vist flyselskap med blå hale med tre bokstaver i hvit farge...
Dårlig vær skjer... Regnbyger med torden. Ikke noe uvanlig, men det blir kaos her... Har sikkert blåst over innen du kommer i morgen...
Løpte vel fra GF samme sekund som du kom inn sånn ca da. På bakken enda med 768, skulle løftet for 55min siden
Plutselig oppdager man rare Wide-body ruter i Europa. Litt sent å bestille på denne, men i dag bruker Swiss en A340 på ruten ZRH-PMI. Ikke lange hoppet, men en kan jo få skikkelig businessfølelse ..
Ifølge ruteplanen vil A340-300 være fast innslag på lørdagsavgangene i sommer: Code: LX 2148 0 ZRH 10:55 PMI 12:50 343 1 hr 55 mins Sa 01/07/23 29/07/23 LX 2164 0 ZRH 12:25 PMI 14:20 343 1 hr 55 mins Sa 01/07/23 26/08/23
En god del av de daglige flyvningene mellom HEL og LHR opereres med A350. Dette er med ny business klasse med setene som ikke kan reclines.