Widerøes kredittkort med Eurobonusopptjening lansert

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Leknes, 27. sept 2018.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    ...og når vi først er i gang:

Det heter ingen av delene, det heter Star Alliance

sam11net liker dette
  2. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Godt poeng! Finnes det egentlig noen som helst grunn til å ha Shell MC dersom man ikke fyller drivstoff? Ikano er også en håpløs bank å forholde seg til, Monobank imponerer stort allerede.

3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker Shell MC til alt UNNTATT drivstoff. For drivstoff er det FlexiVisa som gjelder, med sine 4% cashback. Denne kommer i tillegg til kjedenes egne rabatter, slik at man på Shell først drar blått Trumfkort for deretter å betale med FlexiVisa.

Jeg har også latt meg imponere av både app og kundeservice hos Monobank i dag, men skulle ønske EB-opptjeningen var hakket bedre. Shell MC gir jo ved fast overføring fra Trumf 15/100, mens man med Widerøe-kortet må nøye seg med 10/100.

Min konklusjon er at Shell MC beholdes. Widerøe-kortet bestilte jeg for å benytte meg av det svært generøse velkomsttilbudet. Kan ikke helt se at det blir mitt primære kort, og sannsynligheten er stor for at jeg kansellerer det før første årsgebyr dukker opp om et års tid.

Chrisljo liker dette
  4. andhje

andhje Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det altså slik å forstå at dersom jeg ligger inn autotrekk på Spotify på 109,- mnd så er dette godt nok for å utløse bonuspoengene? Er det ingen mininumsbeløp pr mnd? Hva betyr da "minste beløp 300,- i mnd"?

5. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Der fikk jeg melding om at søknaden var innvilget med 60.000 i kreditt. Woohoo!

6. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    hvor ser du denne setningen?

7. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Om du benytter deg av betalingsutsettelse må du betale 3% av totalt skyldig beløp og minimum 300 kr.

8. MagnusT

MagnusT Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Den setningen du viser til der gjelder nedbetaling av brukt kreditt. TOS sier ingenting om minimumspend for å få de 2k poengene pr mnd, så spotify abm er mer enn nok.

9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Tror denne kampanjen kan slå ut ganske bra for Monobank/Widerøe. I utgangspunktet virket jo kortet helt meningsløst, men nå får de jo fullt av brukere på appen. Ikke utenkelig at en del mindre ihuga EB-entusiaster enn oss setter convenience med Apple Pay etc. foran 5 EB ekstra per hundrelapp og velger å fortsette med kortet.

10. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Fordelen med Shell MC og Trumf Visa er at disse gir Trumf poeng i bonus og ikke Eurobonuspoeng. Bruker du kortene i jobben og har utlegg der er jo Trumf poeng unntatt skatteplikt. Bruker du SEB MC f. eks og får bonuspoeng ved jobb utlegg er vel dette skatte pliktig?

11. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Temaet her er vel hvorvidt det er å anse som bagatellmessig beløp, hvor trumf er nevnt som eksempel.

Uansett mistenker jeg denne flåsete regelen er på vei ut døra, eventuelt ikke blir veldig mye vektlagt.

12. 91559226

91559226 Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Ett digitalt og ett fysisk kort. Er det noen som vet om forbruk på begge kortene knyttes opp mot en faktura eller om det vil bli to separate fakturaer?

Kan man benytte digitalt kort en måned og fysisk kort neste måned, og samtidig opptjene de 2000 poengene, eller må man benytte samme kortet (digitalt eller fysisk) hele perioden?

Greit å være oppdatert på eventualiteter, synd å skam hvis ikke full pott opptjenes i løpet av 6 mnd - 40.000 blankpolerte poeng :D

Last edited: 27. april 2019
  13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,686
    Bonuspoeng:
    293
    Det er overveiende sannsynlighet for at de regnes mot samme faktura og poeng. Så vidt jeg vet er det digitale kortet et ekstra sikkerhetslag for at du skal slippe å legge fra deg ditt fysiske kort overalt på nettet, som resulterer i mindre sjanse for å bli misbrukt.

91559226 liker dette
  14. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    I mine regler står det ikke noe bagatellmessig eller ikke. Det står at Trumf poeng ikke skal rapporteres, men ikke noen beløpsgrense. Så da forholder jeg meg til det. Hva jeg gjør med Trumf poengene seinere er jo min private sak:)

15. 91559226

91559226 Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, tenker det samme selv. Begynner å bli litt farlig ukortoversiktlig i stokken, så er vel bare å legge inn et fast trekk for deretter si opp når siste poenget har nådd destinasjonen.

16. 91559226

91559226 Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    I forhold til skatteloven er bagatellmessig nøkkelordet. Dersom du eksempelvis bruker privat kort for 1.000.000 i jobben, og får en fordel på, la oss si 10.000 kr, vil du fort kunne komme i litt problemer.

De fleste har selvsagt betydelig mindre utlegg, noe som gjør at bagatellmessige fordeler unntas.

veeegard and TravelManBiz like this.
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,910
    Bonuspoeng:
    293
    Dette står i appen:

Greit å vite om ditt digitalkort:

• Klart til bruk med en gang du har lastet ned appen

• Kan brukes på alle nettbutikker som aksepterer VISA

• Transaksjoner følger samme periode/faktura som ditt fysiske kort

• Har hele 8-års varighet!

• Tilgjengelig til enhver tid

• Har et eget kortnummer slik at det fungerer uavhengig av det fysiske kortet

• Kan brukes selv om du har mistet/sperret ditt fysiske kort

18. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Da løste seg det her også, et par mail og kortet var innvilget
    Veldig god service og på en Lørdag :)

Må si at det var bedre service her en SEB.

19. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Lørdag i dag.

Men hvorfor har ikke jeg da fått svar på mailen jeg sendte i går :(

20. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt: