Historien bak Singapore Airlines sin fantastiske papirmodell

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Mange av dere som følger Singapore Airlines på Facebook har kanskje sett videoen de har lagt ut hvor alle deres setetyper i de forskjellige klassene blir sirlig skjært ut i tynn papp og montert.

For de av oss med 10 tommeltotter virker jo oppgaven komplett umulig. Men det finnes tydeligvis kunstnere som verken skjelver på hånda eller som er nevneverdig utålmodige som kan påta seg en slik oppgave. Og resultatet er jo bare fantastisk. Vi er meget imponert, og deler derfor videoen med deg. Nedenfor kan du finne litt info vi har fått fra Singapore Airlines om bakgrunnen for dette prosjektet og hvordan modellen har blitt til.

 

Som et forsøk på å gjenskape det gode håndverket som ligger i flyselskapet sine produkter, som er designet for å tilby kunder en enestående opplevelse i luften, har Singapore Airlines inngått samarbeid med papir-kunstneren Luca Laconi-Stewart om å lage en modell av Singapore Airlines Airbus A380 utstyrt med funksjonelle miniatyrer av flyselskapets prisvinnende kabinprodukter. Den endelige modellen har viser utsiden av Singapore Airlines A380 – verdens største passasjerfly, som flyselskapet var først til å fly – samt arbeidsmodeller av flyselskapene kabin produkter laget på en skala fra 01:20. Miniatyrmodell-setene ble møysommelig konstruert basert på tekniske tegninger av Singapore Airlines ‘A380 og kabinprodukter. Over 3000 komponenter ble omhyggelig kuttet fra mer enn 100 Manila type papp-mapper, og montert forsiktig. Totalt har prosjektet tatt nesten 1 000 timer å fullføre. Videoen viser byggingen av seter i alle Singapore Airlines reiseklasser: Economy, Premium Economy, Business Class, First Class og Suites. I Singapore Airlines mener de at #NoDetailTooSmall:

Fun Facts
– Suites klasse setet var det mest kompliserte å bygge. Det tok ca en måned, med over 400 enkeltkomponenter. Det kreves derfor flest antall Manila type papp-mapper – 5 mapper.
– Med et komplekst ledd-system, er neste generasjon Business Class-setet stedet hvor noen av de minste delene kan bli funnet. Systemet består av flere små forbindelser hvorav den minste bare er 5 mm lang. Pinnene for at det skal henge sammen er enda mindre, på om lag 2,5 mm lang med 1 mm i diameter.
– 50 kniver ble brukt i løpet av dette prosjektet.
– 1 flaske lim ble brukt.

Husk også at i dag er det Singapore Airlines som står for premien i vår Julekalender. Du finner Julekalenderen vår på denne linken.

Business Still 1 Suites Still 1 Plane Still 2 Singapore Airlines - No Detail Is Too Small

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *