Lufthansa – Endringer i sommerprogrammet 2014

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Lufthansa er et ganske aktuelt for mange nordmenn som reiser langdistanse. Lufthansa har meldt følgende endringer i sitt langdistanse sommerprogram for 2014:

  • Frankfurt – Abuja – Malabo: Airbus A340-300 erstatter A330-300
  • Frankfurt – Beijing: Airbus A380 erstatter Boeing 747-8I for sommersesongen
  • Frankfurt – Boston: Planlagt økning av kapasitet til 2x 747-400!!!?!
  • Frankfurt – Caracas: Airbus A330-300 erstatter A340-300/600
  • Frankfurt – Detroit: Airbus A340-600 erstatter A340-300 i følgende periode: 30. mars 14 – 04. mai 14
  • Frankfurt – Dubai: Airbus A340-300 erstatter Boeing 747-40
  • Frankfurt – Kuwait: Airbus A340-300 erstatter A330-300, 3 weekl
  • Frankfurt – Kuwait – Dammam: Airbus A340-300 erstatter A330-300
  • Frankfurt – Miami: A380 blir satt i hele året, mot som nå kun vinter
  • Frankfurt – Montreal: Gjenopptas med 5 ukentlige rundturer. Fløyet sist i 1995.
  • Frankfurt – JFK: Airbus A380 bilr å betjene 1 av 2 daglige avganger(LH400/401). Boeing 747-400 betjener den andre avgangen (LH404/405)
  • Frankfurt – Rio: Boeing 747-400 erstatter Airbus A340-300
  • Frankfurt – Seattle: Fra 6 juli vil 3 klasse A340-300 bli byttet ut med 2-klasse Airbus A330-300. Det vil si at First Class ryker på denne ruta.
  • Frankfurt – Seoul: Boeing 747-400 erstatter Airbus A340-600
  • Frankfurt – Shanghai:  2 daglige flighter i sommersesongen. LH732/733 er i gang fra 16 mai. Betjenes med Boeing 747-400. LH728/729 betjenes med Airbus A380.
  • Frankfurt – Tokyo: Boeing 747-400 fortsetter å betjene denne ruta også i sommer. Boeing 747-400 overtar for Airbus A380 fra 27. oktober 2013.
  • Frankfurt- Toronto: Boeing 747-400 erstatter A340-600
  • Frankfurt – Vancouver: Starter med 747-400 fra 29. jan 2014, og fortsetter med dette inn i sommerprogrammet.
  • Munchen – Boston: Airbus A340-600 erstatter A340-300
  • Munchen – Seoul – Busan: Airbus A340-600 erstatter lillebror A340-300.

 

Oppsummert så er det mye 747-400 inn, mens mye A340-600 ut for sommeren. Kanskje de planlegger sommerferiekoloni(les vedlikehold) for sine Airbus A340-600 maskiner?

Kommentar

  1. Jørgen sier

    Lufthansa driver vel med montering av sin nye Business Class i mange av langdistansemaskinene? Kanskje en del av de som tas ut skal inn for en liten upgrade?

  2. Finn Erik Edvardsen sier

    Det har vel stokket seg litt for dere i oversetningen av nyhetene – Frankfurt – Seattle endres fra A330-300 med 3 klasser til A340-300 med 2 klasser (skikkelig nedtur å miste A330). LH490/491 har vært operert med A330 siden oppstarten – det var 2 og 3 klasser i perioder men alltid A330. Air France foretok i sin samme Downgrade fra A330 til A340 – og endte opp med Delta 767. Hilsen stilleste passasjer på 27D fast hver måned med LH491/490.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *