Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Lufthansas Konsernsjef (CEO) Carsten Spohr har talt til støtte for en enkelt flyplass i Berlin, snarere enn å opprettholde Berlin Tegel når en gang Berlin Brandenburg International åpnes. Spohr uttalelser kommer en uke etter at Ryanairs Chief Marketing Officer, Kenny Jacobs, kom med støtte for å opprettholde Tegel flyplassen
I en intervju med Berliner Morgenpost, sier Carsten Spohr sa at det å beholde to flyplasser fører til forvirring for passasjerene.
«Erfaringen har vist at det er mer effektivt for alle involverte hvis alt det flyoperative foregår på ett sted,» sa han. «Ellers oppstår spørsmålet raskt: Hvem flyr fra hvilken flyplass?»
Spohr innrømmet at forsinkelser i åpnings Berlin Brandenburg International har ført til «en vesentlig tap i ensifrede millioner» for Lufthansa, men legger til at han er mer flau fra en ingeniørs perspektiv på hold-ups . Den nye flyplassen hadde opprinnelig planlagt å åpne for kommersiell drift i 2011, men påfølgende tekniske hikke har scuppered disse planene. Den siste forsinkelsen, noe som betyr at flyplassen er usannsynlig å åpne i 2017, var relatert til problemer med sprinkleranlegg og automatiske dører.
Underdimensjonert ?
Tilhengere av «Berlin braucht Tegel» – «Berlin Trenger Tegel» – sier at den nye flyplassen ikke vil ha tilstrekkelig kapasitet til å håndtere de 32,9 millioner passasjerer per år som Berlins to flyplasser i dag betjener. I den første fasen, vil flyplassen bare ha en kapasitet på 27 millioner passasjerer årlig .
Legg igjen en kommentar