Nordens nye fordelsvaluta har inntatt Norge

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Tirsdag 19. november er Strawberry og Norwegians nye fordelsvaluta, Spenn, tilgjengelig på markedet. Spenn gjør det enklere å tjene og bruke poeng på tvers av lojalitetsprogrammer, noe som gir større fleksibilitet og flere valgmuligheter.

Fra i dag tar Norwegian Reward og Strawberry sitt lojalitetsprogram i bruk Spenn. Ambisjonen er å inkludere flere kjente merkevarer og partnere i nær fremtid. Med Spenn som ny fordelsvaluta vil medlemmene til Strawberry nå kunne hel- eller delbetale for overnattinger, tjene og spare Spenn sammen med familie og venner, samt bruke og tjene Spenn hos flere partnere.

Spenn er ikke et lojalitetsprogram, det er en ny nordisk fordelsvaluta som gir medlemmene våre enda flere og bedre opplevelser.

Da vi lanserte samarbeidet med Norwegian var visjonen å skape en gamechanger i markedet, og det vi nå lanserer kombinerer enkelhet med valgfrihet. I en egen Spenn-app får medlemmene oversikt over sin samlede Spenn-saldo, de kan opptjene Spenn på det de kjøper og bruke Spenn på det de aller mest har lyst på. Med Spenn og partnerskapet med Norwegian, vil vi skape synergier og merverdi for medlemmene og partnerne våre på en måte som aldri før er blitt gjort innenfor lojalitet. Spenn-eventyret er endelig i gang og vi gleder oss til nye milepæler i 2025.

Petter A. Stordalen, grunnlegger og eier av Strawberry.

Fra og med i dag vil medlemmer i både Norwegian og Strawberry, kunne laste ned den nye Spenn-appen. Med enkle steg kobler medlemmer sammen sine eksisterende medlemskontoer i Norwegian og Strawberry, og tjener og bruker Spenn på fremtidige kjøp. I Spenn-appen vil medlemmer finne unike tilbud fra alle Spenn-partnere, i tillegg til superdeals på hotellovernattinger og skreddersydde opplevelser.

I dagens mylder av ulike lojalitetsprogrammer opplever mange forbrukere at det er vanskelig å få fullt utbytte av fordelene som tilbys. Begrensede uttaksmuligheter, få partnere og kompliserte systemer skaper frustrasjon. Med Spenn vil vi gjøre det enkelt – én valuta og én app å forholde seg til.

Christoffer Sundby, leder for Spenn.

Når medlemmene laster ned appen og kobler kontoene sine til Spenn, beholder man sine oppsparte Strawberry-poeng, og vil samtidig tjene Spenn på nye kjøp. De gamle poengene kan brukes i over ett år, og resterende saldo kan konverteres til gavekort som er gyldige til utgangen av 2027. Det betyr at de siste Strawberry-poengene, potensielt har en varighet på tre år.

Vi har lagt opp til en smidig overgang fra Strawberry-poeng til Spenn, med god tid til å bruke eksisterende poeng.

Med Spenn får medlemmene økt fleksibilitet fordi de alltid kan bruke Spenn til å betale for rom, og selv velge del- eller helbetaling. I tillegg vil vi benytte dynamisk prising, som i praksis betyr at man ved ledig kapasitet får mer attraktive tilbud og rimeligere rom enn ved bruk av fast poengtabell for bonusnetter. Vår ambisjon har helt klart vært å oppdatere lojalitetsprogrammet vårt for å gi medlemmene enda flere og bedre opplevelser.

Håvard Hovdahl, VP Loyalty and CRM Strawberry.

Foto: Spenn/Norwegian/Strawberry Group/PR

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *