Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Norwegians langdistanse-satsning har tydeligvis vært vellykket, for nå går selskapet til bestilling av ytterligere 19 nye Boeing 787-9, den aller nyeste og største versjonen av Dreamlineren.
I dag driver Norwegian langdistanse-operasjoner ut av alle de nordiske hovedsteder pluss fra London Gatwick med deres foreløpige 8 Boeing 787-8 Dreamlinere til destinasjoner i USA og Asia. Fra før av har de i tillegg 11 til av den større typen Boeing 787-9 under bestilling. Dette vil få deres totale flåte av Dreamlinere helt opp i 38 fly i løpet av de neste 5 årene.
Selskapets versjon av Boeing 787-8 har 32 seter i Premium class og 259 i Economy class. Tilsammen 291 seter. Den større versjonen, Boeing 787-9 får plass til ytterligere 53 seter, og kommer opp i totalt 344 seter (35 Premium – 309 Economy Class).
Til tross for store startproblemer med denne flytypen, har Norwegian klart å etablere sine langruter med et gjennomsnittlig belegg på over 90%. Dette gir grunnlag for ytterligere ekspansjon mener selskapet og legger til at det viser at det er behov for langdistanse-lavpris både mellom Europa og USA og Europa og Asia.
Det å nesten femdoble langdistanseflåten innen år 2020 er en kraftig økning, så da spørs det om markedet er så stort som Norwegian tydeligvis mener det er. Samtidig venter vi i spenning på hvilke nye langruter Norwegian kommer til å lansere fremover.
Hovedbilde: Norwegian
Legg igjen en kommentar