Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
SAS Eurobonus har i dag lansert enda en endring på sitt lojalitetsprogram, nemlig muligheten for å knytte familiemedlemmers kontoer sammen for felles opptjening av poeng.
Tidligere har det ikke vært mulig å samle poeng for flere personer på en konto, eller å bestille bonusreiser ved bruk av poeng fra flere kontoer samtidig. For mange vil nok derfor dette være en endring man kan ha nytte av. Med endringen kan man få alle poeng inn på hovedmedlemmets konto og dermed samle bonuspoengene for hele familien på et sted. Du kan knytte opptil 7 kontoer sammen med hovedkontoen og innehaveren av denne vil dermed motta poengene som de andre opptjener direkte til sin konto (NB! Poengene som overføres er ekstrapoeng og teller dermed ikke mot høyere status i Eurobonus). Det er pr. nå usikkert om giverkontoen vil beholde antallet «grunnpoeng» ifht. opptjening av høyere status. Vilkårene som er publisert virker ikke å omhandle dette.
Det er kun mulig å benytte seg av familiekonto for familiemedlemmer, altså barn/foreldre, partner, ektefelle osv. Hver konto kan kun ha en «rolle», altså som mottaker eller giverkonto. Her vil det nok for mange være naturlig å velge den kontoen med høyest status/benyttelse som hovedkonto. Utløpsdato på de overførte poengene vil avhenge av statusen til hovedkontoen og således følge vanlige Eurobonus-regler.
Det er viktig å merke seg at overførte poeng ikke kan tilbakeføres om man på et senere tidspunkt ønsker å avslutte familiekontoen.
Hvordan gjør du for å opprette en familiekonto?
Disse endringene til Eurobonus er helt nye og det ser ut til at ikke alle medlemmer har fått opp muligheten til å opprette familiekonto på sine Eurobonus-sider enda. Men vi regner med at dette arbeidet pågår for fullt. For å opprette familiekontoen logger du inn på dine sider og velger «Familiekonto».
Du kan lese mer om familiekonto og vilkår på denne lenken: SAS Familiekonto
Legg igjen en kommentar