Orlando henvender seg til Japan og Kina

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Orlando International Airport (MCO) tar til hensikt å etterfølge suksessen Emirates har hatt, da siden de for ett år siden lanserte en flyrute til flyplassen. Målet er å øke forbindelsene til de asiatiske markedene spesielt Japan og Kina.

Emirates lanserte en flyrute fra Dubai til Orlando i september i fjor. Opprinnelig ble ruten fløyet med en Boeing 777-200LR, men er senere erstattet av en 777-300ER. Det er en økning på hundre ekstra seter pr. avgang. Mye av effekten til rutens suksess tillegges Dubai som internasjonal hub.

Emirates rute til flyplassen har fått andre internasjonale flyselskaper til å kartlegge grunnlaget for fremtidige ruter til Mikke Mus hovedstaden i Florida.

Et område Orlando særlig er interessert i vekst fra er Japan. Det hevdes at Japan er Orlandos  største udekkede marked. Utfordringen for japanske flyselskaper er at det er i «lengste» laget distanse messig.

I tillegg mottar Orlando også et stort antall besøkende som kommer inn fra Kina. Allikevel er ingen direkteruter å skue i den kortsiktige horisonten.

«Forretningsplanen må være bunnsolid for et fremtidig direktefly til- og fra Kina»

Victoria Jaramillo, senior director of marketing – MCO

Manila er også en stor destinasjon fra Orlando, dette er  hovedsakelig på grunn av filippinske sjømenn som arbeider ombord på Disneys cruiserederi.

Kilde: Flight Global

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *