Park Hyatt – Shanghai

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Etter en lang reise fra Chicago med ett stopp i Tokyo, landet vi ganske sent i Shanghai. Jeg hadde derfor bestilt hotellets private biltjeneste, en tjeneste vi ofte bruker når vi ankommer sent, vanligvis mer kostbart enn Taxi, men verdt det. Park Hyatt Shanghai skulle ha 90 dollar en vei.

Det som ventet oss var litt overraskende. En gammal beamer 5 serie av det gamle karrosseriet med over 300K på klokka. Positivt var det at han hadde gratis wifi i bilen selv om den var litt slitt. Normalt sett er det en S klasse Mercedes, en 7 serie BMW eller en Bentley av nyere modell. Dette luktet ikke akkurat best i byen.

Vel, bilen gikk fremover, men jeg angret på at jeg ikke hadde tatt en Toyota Camry Taxi til en brødel av prisen.

Vi ankom hotellet etter 45 minutter og ble mottatt av ett par hyggelige karer som introduserte oss til manageren som eskorterte oss til rommet i noen og 80. etasje. Hotellet finnes i de øverste etasjene, 79. til 93. etasje, i Shanghai World Financial Center. Så ja, utsikten er fantastisk dersom du ser bort fra all smog og forurensning. Selv om hoteller rager 3 ganger så høyt som Oslo Plaza, tilbys det kun 173 hotellrom, noe som er normalt lite for luksushotell for bedre oppmerksomhet og service.

Vi ble oppgradert fra billigst mulig kategori til ett Park Deluxe rom.

Velkomstgave fikk vi også, 3 Eclair lignende greier som var fersk lenge før de ble levert til oss, men de ser gode ut, ikke sant?

Badet var stort med gode Aromatherapy amenities og alt man tenkelig man kunne ha glemt var tilgjengelig, som tannbørste og tannkrem

Min bedre halvdel bestemte seg for å ta ett bad mens jeg bestilte romservice, noe som vanligvis er grei skuring i Kina på ett vestlig luksushotell. For det første tok det neste timen og maten som ble levert var en Club Sandwich der brødet var noen skikkelige 3 cm blingser og det smakte heller ikke særlig godt. Speileggene var heller ikke skikkelig stekt, så det ble mer plukking en spising.

Men badekaret og badet satt som ett skudd etter 15 timer på fly. Tøfler hadde de også

Det var også en Espressomaskin på rommet og minibartilbudet var meget bra med mye snadder til ålreite priser

Sengen er den man er vant til på Park Hyatt så vi sov som noen unger den natten. Det var musestille.

Dagen etter var vi invitert til gratis frokost, noe som gis til alle som har Hyatt Diamond status. Frokosten var fantastisk og ble servert i hotellets nest øverste etasje med fantastisk utsikt.

Ved utsjekk hadde vår agent store problemer med å få kredittkortet jeg ga ved innsjekk avstemt. Jeg ga henne 12 forskjellige kort, men det virket som den trådløse maskinene slet med dekning. Hun påsto at kortutsteder hadde blokkert kortet. Jeg tok en kjapp telefon til JP Morgan, de kunne fortelle at alt var sommer og sol i deres ende og at det var brukerfeil. Hun ville deretter ta kopi av alle kortene mine på kopimaskinen, noe jeg ga klar beskjed om ikke var aktuelt. Hele utsjekken hadde da tatt 45 minutter, jeg ba om en manager som til slutt fikk ordnet opp.

Taxi til flytoget tok ca. 5-10 minutter og kostet noen småkroner. Maglevtoget som hadde litt dårlig frekvens og ikke går på kveldene var lynkjapt og anbefales. Bare husk å sjekk tidtabellen. Den er litt funky.

Legger til at hotellet i ettertid refunderte bilturen fra flyplassen grunnet utsjekkingsproblemene.

Konklusjon:

Nydelig hotell med flott beliggenhet i en spektakulær setting. Service er dessverre langt under normal Park Hyatt service

Karakter 7 av 10

Quickfacts:

Lokasjon: I hjertet av business distriktet Lujiazui, Pudong
Rompris: 1490 Yuan eller rundt 250 dollar.
Bonuspoeng opptjent / program: 2600 Hyatt poeng, inkludert 1000 i velkomstgave. Hyatt Diamond
Hjemmeside: http://shanghai.park.hyatt.com/
Fordeler: Nytt, beliggenhet, flotte rom, gode senger, stille, store rom.
Ulemper: Til dels store service problemer, limo service har gamle biler.