Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Reiser og nye opplevelser, fremfor materielle ting, vil prege nordmenns forbruk i 2017. Vi planlegger å bruke mer penger på ferier i det nye året, det viser en ny undersøkelse fra FINN reise.
Mange av oss vil heller bruke penger på reise og opplevelser enn materielle ting. 36 prosent svarer at de foretrekker å bruke penger på å reise, fremfor klær, bolig, mat og drikke og fritidsinteresser. Det viser en undersøkelse gjennomført av Norstat på vegne av FINN reise.
Det er de eldste som er mest eventyrlystne; 41 prosent av respondentene over 50 år vil helst prioritere reise.
– Vi ser en tendens til at reiser og opplevelser er noe vi verdsetter, og ønsker å bruke mer penger på. Nordmenn investerer både tid og penger i det å skape minner sammen på ferie
Terje Berge, kommersiell direktør i FINN reise.
Ifølge den store reiseundersøkelsen skal 24 prosent av oss ha høyere feriebudsjett i 2017 enn i 2016.
Opplevelse fremfor bostandard
I gjennomsnitt har FINN reise 475 000 unike brukere per uke, dette er en økning på 15 prosent fra 2015.
Høstens store reiseundersøkelse viser at halvparten av oss foretrekker å bruke penger på opplevelser og attraksjoner når vi er på ferie, mens bare åtte prosent foretrekker å legge pengene i et fint sted å bo.
Folk flest drar på en eller to utenlandsferier
Undersøkelsen viser at de fleste skal på en eller to utenlandsferier. 29 prosent skal på en ferie og 29 prosent skal på to ferier neste år.
Bare 15 prosent skal på tre utenlandsferie, mens det er noen flere enn i fjor som ikke skal på noen utenlandsferier i det hele tatt (14 prosent i fjor og 16 prosent i år).
Få luksusdyr
Hele 57 prosent av oss synes ikke luksusfølelse er så viktig på når vi er på ferie. Dette gjenspeiles også i søkene på FINN reise, hvor det er en tydelig økning i antall søk til utleiehytter.
– Hytteferie har blitt enormt populært, og en undersøkelse vi utførte i sommer viser at de fleste som leier hytte velger en standard som er midt på treet. Mye tyder på luksusfølelse ikke har noen betydning for folk flest. Det viktigste er å hygge seg med familie og venner
Terje Berge, kommersiell direktør i FINN reise
Kilde: NTB-info
Legg igjen en kommentar