Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Chevy Impala er mest kjent som en den siste leiebil som står igjen når du ankommer flyplassen ved midnatt. Det eneste som er verre enn å finne ut at Impala i leiebilbåsen din, er at det står en Malibu eller Camry og venter på deg.
Impala har dog en lang historie helt fra slutten av 50 tallet, men bilen har for meg og mange andre druknet i en jungel av kjedelige leiebiler de siste årene.
Interiøret har vært av dårlig plast, utseende kjedelig og kjøreegenskapene har vært under gjennomsnittet.
For 2014 har Chevy kommet ut med en flunka ny versjon og da jeg så en av de nye Impalaene i Nationals Executive Aisle var jeg snar å sikre meg bilen for test.
Det første jeg merket er at bilen virker mye større enn forrige generasjon. Bilen er halvannen tomme lengre, mens at interiøret faktisk er over 5 tommer lengre.
Interiøret i min testbil var en stor forbedring fra forrige generasjon Impala. Masse ny teknologi og den billige plasten var helt borte. Det var hele 3 USB uttak og en god og enkel Bluetooth setup. LT modellen har ikke skinnseter som standard, men min bil hadde dette. Chevys MyLink er standard på alle V6 modellene og har en stor skjerm midt på dashbordet og i tillegg kommer informasjonen opp i en mindre skjerm mellom speedometer og turteller.
Alt i alt, var interiøret meget bra og alt moderne utstyr, minus navigasjon, var standard.
Grunnmodellen kommer med en 2,5 liters 4 sylindret motor på 195 hester, mens min testbil hadde en 3,6 liters V6 på hele 305 hester.
Nye Impala har den beste gromlyden jeg har hørt fra en Amerikansk bil i dette segmentet.
Bilen har forhjulstrekk og det merkes. Kombinasjonen med så mange hester på forhjulene er aldri en god ide, selv med diverse teknologi involvert. Bilen går 0 til 100 på 6,0 sekund, noe som er suverent best av alle konkurrenter, bare husk å holde godt i rattet når du presser pedalen i bunn.
Men vel oppe i fart, er den nye Impala en bil med gode kjøreegenskaper og ett hav bedre enn forgjengeren. Det er nok kraft i alle registre og dreiemomentet føles bedre enn hva som står på papiret. Men det er en stor bil og det kjennes.
Bensinforbruket er også respektabelt selv om bilen bruker litt suppe.
Konklusjon: Nye kongen på leiebilhaugen i dette sjiktet.
Quick facts.
2014 Chevrolet Impala LT
3,6 liters V6 med 305 hester
Grunnpris med forhjulstrekk: 30.395 USD
0-100: 6.0 sekund
Bensinforbruk: 8,4 liter per 100 km
Leid hos: National på Los Angeles flyplass
Leiepris: 48 dollar per dag, inkludert alle avgifter og forsikring.
Hjemmeside: Chevy Impala
Dag sier
Enig i at dette var en grom (V6) leiebil. Stødig på veien, skjønt litt treg: fra jeg tråkket ned til det skjedde gikk det litt tid. Men da det skjedde noe, så skjedde det noe. Dessuten, 1 liter på mila (norske) er vel ikke drivhusreduserende akkurat.