The Ritz Carlton Santiago, Chile

DSC00135

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Etter en lang nattflight, er det herlig å ha ett godt hotel å komme til. Siden de fleste hoteller ikke garanterer innsjekk før på ettermiddagen, hadde jeg kontaktet Ritz Carlton i Santiago og bedt dem pent om vi kunne sjekke inn på morgenen siden vi kun hadde ett kort stopp med avreise tidlig neste morgen.

Jeg fikk dessverre ikke noe svar på eposten min, så da vi ankom, var jeg litt nervøs for at vi ikke hadde ett rom klart. Taxien vår ble møtt av en hyggelig bell hop som tok all bagasje og eskorterte oss til resepsjonen. En hyggelig resepsjonist slo opp vår reservasjon og sendte oss rett opp i Clubloungen siden vi hadde en booking der. Bagasjen ble bragt opp dit og Clubverten hadde gode nyheter: Nyt en bedre frokost i loungen, rommet var klart kl 0900, så om en halvtime.

Clubloungen er stor, nyoppusset luftig og flott, men var ganske busy denne morgenen. Tilbudet var middels sett igjennom Ritz Carlton øyne.

Club Lounge

DSC00046

DSC00045

Club lounge frokost

DSC00040

DSC00041

DSC00037

DSC00038

Etter en god frokost, var klokken blitt 9 og vi ventet på at vår venn skulle komme med romnøkler slik av vi kunne dusje og komme oss ut for å utforske Santiago, noe som ikke skjedde. Klokken 0930 tok jeg turen bort til pulten der han satt og fikk beskjed om at rommet dessverre ikke var ferdig. Han lovte innen halvtimen. Etter at det hadde gått 45 minutter, gikk jeg igjen bort for å sjekke, svaret var at rommet ikke var bra nok og de måtte finne ett annet. Han hadde dessverre ikke noe tid å gi oss. Jeg ringte da til ett annet luksushotell i nærheten der vi også har status og de hadde rom tilgjengelig umiddelbart, så vi bestemte oss for å droppe Ritz og sjekke inn der istedetfor.

Jeg gikk bort til herremannen og ba om at vi fikk vår bagasje tilbake og at han kunne kansellere bookingen. Han tok deretter en telefonsamtale som tok 10 sekunder og plutselig var ett annet rom tilgjengelig. Greit nok

Rommet lå etasjen over Clubloungen og var ett standard Clubrom av god størrelse. Sengen var helt himmelsk

DSC00064

DSC00067

DSC00072

DSC00052

Flotte detaljer som ferske blomster og møbler av meget god kvalitet

DSC00049

DSC00068

Flott utsikt over ett moderne Santiago

DSC00044

Badet var standard Ritz Carlton med separat dusj og badekar

DSC00056

DSC00053

DSC00059

DSC00055

Minibaren var meget innholdsrik og hadde fornuftige priser

DSC00063

Ett herlig, stille rom akkurat som man kan forvente av Ritz Carlton. Internet var meget raskt og air conditioningen fungerte meget bra, noe som er viktig når det varmt ute.

Vi kom oss endelig ut i Santiago og da vi kom tilbake ved 18 tiden, hadde de akkurat satt ut kveldens tilbud i loungen

DSC00126

DSC00127

DSC00128

DSC00129

Utvalget var godt og de hadde også ett godt utvalg av gratis alkohol, inkludert noen lokale viner av god kvalitet.

Turndown service var allerede gjort med to flasker vann og sjokolade klart og vi sov meget godt.

Morgenen etter hadde vi en tidlig flight og forlot hotellet kl 0700. Vi ba bell hopen finne en taxi og han var meget ivrig etter å avtale fast pris. 20.000 Pesos er rundt 36 dollar, så ikke noe upris, dog mer enn hva vi betalte fra flyplassen og siden jeg ikke var kjent med området godtok jeg tilbudet. Taksameteret stoppet på 13.000 og jeg måtte alikevel punge ut 20.000, så jeg vil ikke anbefale å ta Ritz’s råd her. Det virket som ett avtalt spill der vi ble lurt for 7000 pesos.

Konklusjon: En oase i Santiago, men ett par serviceutfordringer.

Karakter 7 av 10

Quickfacts:

Lokasjon: Sentralt i Santiago ved El Golf metrostasjon.
Rompris: 245 dollar for ett Clubrom
Bonuspoeng opptjent / program: 4975 Ritz Carlton poeng. Ritz Carlton Platinumstatus
Hjemmeside: Ritz Carlton Santiago

Fordeler: Nytt, moderne, flotte rom.
Ulemper: Noen mindre serviceutfordringer

[box style=’note’] Diskuter Marriott-kjeden. Klikk her[/box]

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *