Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
SAS har den siste tiden fått mye pepper for sine nye nettsider og SAS erkjenner problemer med den nye løsningen. Nå vil de forbedre og omarbeide en del av funksjonene på den nye hjemmesiden.
Det ble nylig kjent at Direktoratet for forvaltning og IKT har varslet tilsyn med SAS og at de risikerte bøter dersom det viser seg at nettsiden ikke følger lovkravene til universell utforming.
SAS erkjenner problemer med sin nye hjemmeside og i går ble denne meldingen lagt ut på selskapets Facebook-sider:
Nå anbefaler flyselskapet at man heller bruker den gamle hjemmesiden og at den fortsatt vil være tilgjengelig.
Den nye nettsiden har skapt mye debatt helt siden lansering, blant annet på forumet her på InsideFlyer.no. Vi håper at SAS nå tar tak i problemene og at de vil teste den oppdaterte løsningen med noen utvalgte brukere, før en ny versjon gjøres tilgjengelig for alle.
Tapte billettinntekter
Det er ingen tvil om at den nye nettsiden har kostet SAS dyrt i form av tapte billettinntekter. Dette er også noe som bekreftes i diskusjonene på forumet. Det har enkelte ganger ikke vært mulig å bestille billetter og man har måttet bruke SAS-appen, den gamle hjemmesiden eller et reisebyrå.
Per Mouritzen skriver ganske presis på Facebook hva mange brukere har opplevd:
Fint at dere endelig begynner å se på dette, men inntil videre er det altså enklere å bruke andre selskaper. Da gjør jeg selvfølgelig det inntil det er mulig å bruke siden deres igjen.
Hvis SAS spør er vi sikre at det er mange som gjerne hjelper til med å sikre at kundene nå får en bedre brukeropplevelse.
Legg igjen en kommentar