Singapore Airlines First Class, San Francisco – Singapore

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Singapore Airlines First Class er av de fleste sett på som en av verdens suverent beste måter å reise med rutefly på. Dom OG Krug? Ja takk, begge deler. Den dyreste kaviaren, de bredeste setene, det mest eksklusive skinnet og den beste servicen. Det er hva frekvente reisende tror Singapore Airlines First Class handler om. Og det er vanskelig å få ta turen på de lengre rutene uten å betale en halv formue. Singapore Airlines gir nemlig ikke Star Alliance partnere tilgang til å ta ut langdistanse First Class reiser på poeng.

Men billett klarte man endelig å oppdrive. Og 86.000 kroners (som billetten kostet, men jeg selvsagt ikke betalte) spørsmålet mitt blir:

Er Singapore Airlines First Class så bra som gutta boys sier?

Det skal være sagt at jeg har reist med Singapore i First mange ganger tidligere. Men ikke det nye produktet. Forventningene var i taket.

La oss sette i gang.

Vi ankom San Francisco flyplass litt under to timer før avgang siden det ikke akkurat er noen loungehøydepunkter på SFO overhodet.

Jepp, det aller helligste. Absolutt ingen i kø, noe som var forventet siden det kun er 8 seter i First ombord og vår flight var ikke full i First

DSC01532

Ved gaten var de ihvertfall ikke underbemannet

DSC01545

Det ble kjapt klart for boarding. First hadde en egen kø og vi ble eskortert ombord og introdusert til besetningen. Akkurat da vi kom ombord poppet den første flaske med Dom Perignon. Vi var i gang!

Setet. Superdyrt skinn som duftet fantastisk. Selv om business setet er like bredt, er det mye større avstand mellom seteradene i First slik at du ikke kun har ett lite rom å legge pedalene dine i. Personlig, synes jeg Singapore sitt Businessete ikke er det mest behagelige som finnes der ute. First er noen HELT annet.

DSC01549

Den gigantiske TV skjermen

DSC01550

Bose headset

DSC01551

Detaljer

DSC01552

Den merkelige puta. TV og all underholdning ble styrt via kontrollen som hadde litt kronglete plassering

DSC01600

DSC01601

Plass til håndbagasje siden det ikke er hattehyller i First

DSC01558

Det tok ikke lang tid etter vi satte oss ned før en ung herremann kom med Dom’en. Til min store fornøyelse var det 2000 årgangen som ble servert på vår flight. Den er mye bedre enn den mer normale 2003 som serveres for tiden. Singapore er de eneste som tilbyr Dom OG Krug i First og det har vært noen rapporter på at de ikke ønsker å åpne mer enn en type/flaske før avgang pga avgiftsregler. Jeg spurte om de hadde Krug og fikk beskjed at den ble tilgjengelig etter take off, men dersom jeg insisterte, kunne de poppe en flaske. Jeg ventet selvfølgelig

DSC01556

En litt eldre herremann kom med Macadamianøtter

DSC01569

Utdeling av pysj

DSC01565

Endelig i luften ca. halvtimen etter skjema. Først på menyen var det selvsagt kaviar og ikke Mills. Her snakker vi Malossol Sevruga kaviar av meget god kvalitet. Å be om en ekstra porsjon er ingen problem. Belvedere var Vodkaen som ble tilbudt

DSC01573

Neste rett var en spansk skinke. Meget god

DSC01575

Deretter var det suppe på gang, to alternativer. Tomatsuppe eller andesuppe. Prøvde begge

DSC01582

DSC01576

Deretter en salat med heirloom tomater

DSC01583

Vi hadde forhåndsbestilt Hummer Thermidor, men fallt for den ferske hummeren de også hadde på menyen denne dagen. Himmelsk

DSC01585

Og en herlig Creme Brulee til dessert

DSC01586

De tilbyr over 20 forskjellige typer kaffe og te ombord. Cognacen var Hennessy XO, Whiskey var Johnny Blue og Single Malt var Macallan 12. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Johnny Blue alltid tilbys som den «beste» Whiskey ombord. Hvorfor kunne de ikke feks. tilby en 18 år gammel Macallan eller en annen, spennende Single Malt istedetfor?

Oh, well. Jeg tok en Cognac og var klar for en skikkelig cowboystrekk. En ung dame gjorde sengen klar mens jeg skiftet til pysjen.

DSC01589

Langt til Seoul, midflight var det ny runde med mat. Tunfisk ble servert. Tok en Cloudy Bay Sauvignon Blanc fra New Zealand og en appelsinjuice til denne

DSC01592

Halvannen time før landing i Seoul kom siste måltid på denne 12 timer lange turen. Lammekjøt som smakte fortreffelig. Beklager mørkt bilde

DSC01596

Med litt frisk dessert som avslutning.

DSC01597

Vi landet deretter i Seoul og hadde to timer før vi fortsatte videre med samme fly, men ny besetning.

Etter avgang mot Singapore var det atter en gang klart for enda mer mat.

Signaturretten til Singapore, Satay

DSC01609

Før det ble servert parmaskinke, mer også det herlige hvitløksbrødet de serverte.

DSC01611

Dumpling soup

DSC01612

Og til slutt en merkelig «ravioli» som var en asiatisk tolkning.

Da var det slutt for unge lovende. Resten av turen til Singapore, sov jeg som en stein.

DSC01615

Ett herlig crew som har skikkelige ting å servere i kombinasjon med ett av de beste setene i bransjen er en sikker vinner

Karakter: 10 av 10
Quickfacts:
Rute: San Francisco- Seoul- Singapore
Fly/sete: Boeing 77W, sete 2D
Internet ombord: Nei
Servering: Ja (!!)
Pris: 67.500 UA poeng, 5 dollar i taxes
Bonuspoeng opptjent / program: nei
Hjemmeside:
www.singaporeair.com
Fordeler: Liten kabin, super service og fantastisk utvalg av mat og drikke
Ulemper: Ikke det mest private setet som finnes.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *