Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for Formel 1-løpet Singapore Grand Prix!

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Singapore Airlines (SIA) bekrefter at de fortsetter som tittelsponsor for det ikoniske Formel 1- løpet ´Singapore Grand Prix´. Avtalen forlengelse med tre år, og årets løp i Singapore blir det første siden pandemien brøt ut. Løpet er et gateløp, og var det første Formel 1-løpet som ble kjørt i flomlys i kveldsmørket. Årets Grand Prix går av stabelen 30.9 til 2.10.

Formel 1 biler susende i mørket gjennom Singapores mest berømte gate, Marina Bay Circuit, med byens berømte skyline som kulisse er et spektakulært syn. Dette gjør løpet til et av de største og mest attraktive løpene for Formel 1-fans over hele verden.

Singapore Airlines har vært tittelsponsor for Formel 1 ´Singapore Grand Prix´ siden 2014, og nå har det prisbelønte flyselskapet nok en gang fornyet sponsoravtalen.

SINGAPORE STREET CIRCUIT, SINGAPORE – SEPTEMBER 22: Sebastian Vettel, Ferrari, 1st position. Foto: SIA/PR – Steve Etherington / LAT Images

Ifølge flyselskapets nordiske direktør, Muhammad Raimi, er dette ekstra gledelig etter to år med avlyste Formel 1-løp i Singapore;

Det at en så stor, internasjonal sportsbegivenhet som Formel 1 igjen er tilbake i Singapore er en viktig milepæl for byen og dens innbyggere. Ikke minst etter at pandemien har satt løpet på vent. Som tittelsponsor ønsker vi å signalisere vår støtte til både til turisme og sport, og til Singapore som et sentralt knutepunkt for internasjonal luftfart.

Muhammad Raimi, nordisk direktør i Singapore Airlines.

Den nordiske sjefen ser igjen frem til å fly norske og nordiske kunder til Singapore for og se det berømte løpet;

Nordmenn har tradisjon for å være ivrige Formel 1 tilskuere. Det ikoniske kveldsløpet i Singapores flombelyste gater har alltid vært en populær happening.

Muhammad Raimi, nordisk direktør i Singapore Airlines.

Mer fokus på bærekraft

Formel 1 er også fornøyde med at Singapore Airlines fortsetter som sponsor for det ikoniske arrangementet. 

Vi er glade for at Singapore Airlines vil fortsette som tittelsponsor for det originale F1-kveldsløpet, ´Singapore Grand Prix´, i tre år til. I løpet av 2022 vil vi se ytterligere på bruk av fornybar energi og bærekraftige materialer for å redusere miljøpåvirkningen. Singapore Airlines sine forpliktelser om bruk av mer bærekraftig drivstoff vil gjenspeile seg i vårt samarbeid.

Brandon Snow, administrerende direktør for Commercial, Formel 1.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *