Stopover blir navnet på den nye hotellkjeden til Strawberry

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Neste år åpner det første av rundt 20 hoteller i den nye hotellkjeden Stopover. Den klimasmarte hotellkjeden har elbil reisende i fokus, og tilbyr ikke bare en seng å sove i og digitale og effektive løsninger for gjestene. Her er det også et bredt utvalg for barna og sist men ikke minst familiens firbeinte venner.

Innenlandsreiser har økt kraftig siden 2019 og i takt med dette har behovet for å kunne ta en pause langs veien blitt større. Derfor lanserer Strawberry og Slättö nå hotellkjeden Stopover, som skal gjøre det enklere for de som ferierer med bil å kunne stoppe og bo komfortabelt på reisen.

Den siste som hadde en original idé om hoteller langs veien, var Henry Ford og det er 77 år siden nå. På disse årene har samfunnet endret seg fundamentalt, men det er en ting som ikke har endret seg, og det er menneskers behov for å reise. Inspirert av Henry Ford har vi derfor valgt å gi veihotellene et tidsriktig «comeback», og det gjennom vår helt nye hotellkjede Stopover. En hotellkjede som er inspirert av historien, men tilpasset en ny tid, ny infrastruktur, ny teknologi og nye krav fra folk som reiser med bil.

Petter Stordalen, eier av Strawberry.

Stopover vil være et kjærkomment tilskudd for forretningsreisende, familier og idrettslag, men også for de som trenger en midlertidig bolig i en overgangsperiode, da noen av rommene vil være større og utstyrt med blant annet kjøkken. Hotellene vil være utstyrt med elbillading, treningsrom, lekerom, vaskerom, møterom, hundegård og mulighet for servering av mat og drikke. Hotellmodulene skal produseres i Värmland og deretter satt sammen på hotellets tomt. Ambisjonene er å bygge klimasmarte hoteller der fornybar energiproduksjon som solcellepanel og jordvarme tas i bruk, samt digitale løsninger som vil være ressurseffektive både for folks tid og for klimaet.

Med Stopover ønsker vi å skape bygg som gjestene enkelt kan kjenne igjen, og som representerer hotellkjedens ambisjoner innen miljø, bærekraft og kvalitet. Innenlandsreiser og reiser innenfor Norden har økt de siste årene, og målet er at Stopover skal bli et vanlig syn langs veien, strategisk plassert for å fylle et tomrom langs de nordiske veiene og i det nordiske hotellmarkedet.

Erik Möller, leder for hoteller i Slättö.

Ambisjonen er at Stopover innen ti år skal bestå av rundt 20 hoteller, der det første hotellet åpner i Falkenberg vår/sommer 2025. I første fase av etableringen er det en shortlist på kommuner i Sverige der det aktivt søkes etter aktuelle tomter utenfor bykjernen eller i direkte tilknytning til avkjørsler langs de store veiene.

Stopover handler om å fange opp de nye behovene som finnes i markedet, levere på dem og bidra til at flere utforsker de nordiske veiene. Norden er unikt og fortjener å bli utforsket. Å utvikle Stopover har vært en spennende reise, og vi håper å kunne bidra til å skape nysgjerrighet og minner, ikke bare fra turens endelige destinasjon, men på alle stoppestedene underveis.

Anna Spjuth, Senior Vice President Brand & Concept for kjedehotellene i Strawberry.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *