Test: Singapore Airlines A380 Suites Class

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Dette er en test av Singapore Airlines A380 Suites Class fra Singapore til Sydney.

Denne testen er opprinnelig publisert på Boarding Area-bloggen View From The Wing, av Gary Leff.
Testen er oversatt til norsk av Cecilie Larsen for Bonusfeber.no.

Jeg dro til boardinggaten fra The Private Room. Singapore Changi-flyplassen er lagt opp slik at hver gate har sin egen sikkerhetskontroll, og det er så godt som aldri kø. Du går ikke gjennom sikkerhetskontrollen før boardingen begynner, og broen ut til flyet er rett «der» etter at du har passert metalldetektoren.

Les også: Test: Singapore Airlines Business Class, København-Singapore

Jeg gikk rett til gaten for å boarde, og da jeg gjorde det, så kom det en rar pipelyd fra maskinen. «Uh-oh,» tenkte jeg. Gateagenten virket litt urolig et øyeblikk. Hun fortalte meg at leselyset ved setet mitt var markert som ødelagt i datasystemet, så hun ønsket å tilby meg et annet sete. En annen gateagent brøt inn og fortalte at lyset hadde blitt fikset og at jeg kunne gå ombord.

Et mulig ødelagt leselys ved setet mitt, stoppet midlertidig opp boardingprosessen, og hadde full oppmerksomhet fra to gateagenter! Det at det faktisk var en gateagent som var oppmerksom på situasjonen med leselyset mitt, det antar jeg bare er et eksempel på Singapore Airlines på sitt beste!

Jeg husker tilbake til de dagene jeg fløy med United Airlines, hvor man bare antok at leselyset var ødelagt. Det var faktisk et av alternativene man kunne velge da man skulle klage til kundeservice via internett etter problemer ombord.

Jeg kom meg ombord, og ble møtt i flybroen av en herlig Singapore flyvertinne som viste meg til setet mitt. Det var da jeg skjønte at jeg hadde gått ombord i en A380 utrustet med det nye Singapore Airlines first class interiøret! Jeg hadde faktisk ikke sett ett av de flyene, enda.

Det nye interiøret betyr et noe forbedret sete for «lounging.» Singapore Airlines-setet gjør seg fantastisk som seng, men i oppreist posisjon er det ikke nok justeringsmuligheter til å få det ordentlig komfortabelt. Denne nye versjonen av setet har litt bedre mulighet for å lene seg tilbake, og er laget av et mye bedre materiale.

Min personlige mening, er at Singapore Airlines har det flotteste A380 first class-setet på markedet. Nå har jeg enda til gode å prøve Etihad A380 First Class Apartment.

Her er innsiden av suiten:

Det er strøm- og USB-uttak i hver suite:

En oppbevaringsboks for et sett med støykansellerende hodetelefoner:

Her er setekontrollene og kontrollen for underholdningssystemet:

Utsikten til suiten ved siden av:

…og utsikten nedover midtgangen:

Flyvertinnene kom rundt i kabinen for å forsikre seg om at alle nødvendigheter før avgang ble tatt hånd om. Det starter selvfølgelig med et glass champagne.

Deretter ble menyen delt ut. Klikk på bildet for å forstørre.

 Menu1

Menu2

Menu3

Menu4

Menu5

Pysjamas ble utdelt, og siden dette var en kort 7-timers tur til Sydney, bestemte jeg meg for  å skifte til dem med en gang.

Så jeg gikk til toalettet for å skifte.

På vei ut, tok en flyvertinne klærne mine og hang dem i skapet tilhørende suiten min.

For å balansere pre-departure champagnen, og til å drikke med nøttene, hadde jeg et glass vann.

Her er Ferragamo amenity kittet:

Middagsserveringen begynte så fort vi var kommet oss i luften, på grunn av at man ønsket at servicen skulle være rask og effektiv, slik at det ville bli litt tid for søvn før ankomst Sydney.

Jeg bestemte meg for å begynne med kaviar. Det at de hadde kaviar på en slik kort middagsflight, overrasket meg noe.

Etter det, fulgte fish maw og den kinesiske skinkesuppen.

Jeg hadde spist i loungen før avgang, og jeg var veldig trøtt, så jeg foretrakk et forkortet måltid. Derfor spurte jeg om jeg kunne ha hovedretten min, indisk fiskecurry, servert til frokost. Det var ikke noe problem.

Jeg benyttet meg ikke av «Book the Cook» denne gangen, da jeg uansett finner noe jeg liker på menyen. Med avreise fra Singapore, så mener jeg det er en god idé å i allefall overveie et av de mange hovedrettvalgene man har.

Så jeg hoppet over hovedretten, og hadde «Gotham black»-desserten.

Da jeg var ferdig med å spise, spurte en flyvertinne om hun kunne re opp sengen for meg. Yes please!

Singapore Airlines first class sengen, må virkelig res opp, det er ikke bare å trykke på en knapp for å gjøre setet flatt, og så legge på en madrass og kanskje et teppe. Setet i seg selv må «flippes over» slik at en flat madrass kommer frem, i stedet for selve setet.

Jeg la meg ned for en liten hvil, og sov i drøye 3 timer. Planen min var ikke bare å våkne kun for å spise frokost, en jeg var på ingen måte inne i en dyp søvn, så jeg våknet naturlig og bestemte meg for å spise litt allikevel.

Frokostmåltidet startet med litt frukt.

Deretter hadde jeg den indiske fiskecurryen som flyvertene hadde spart til meg fra middagen, og det smakte helt fantastisk!

Mens jeg spiste frokost, logget jeg inn på internett som Singapore Airlines har ombord. Jeg kjøpte en 15 MB-dataplan som kostet halvparten av hva en ubegrenset dataplan hadde kostet ombord i Singapore Airlines 777-300ER for denne flighten. Det er akkurat nok data til at jeg kan laste ned email, og sjekke hva jeg hadde gått glipp av i løpet av natten. Jeg skrev en liten bloggpost, men klarte ikke å laste opp et bildet sammen med teksten. Singapore sitt internett blokkerte meg fra å laste opp bildet.

Jeg skiftet til mine vanlige klær, og vi var raskt på bakken i Sydney. Det var kort vei til immigrasjonen, og siden US Global Entry nå kan bruke Australias «E-Gate» system, var jeg raskt i gjennom.

Til syvende og sist, så mener jeg at det ikke finnes en mer attraktiv kabin eller bedre seng enn hva Singapore tilbyr ombord i sine A380. Servicen er også den beste, og hovedrettene (særlig de man får ut fra Singapore) er helt fantastiske. Underholdningssystemet (som jeg ikke brukte på denne flighten) og fasilitetene ombord er helt i verdensklasse.

Singapore Airlines har ikke «bling-faktoren» som Emirates har med dusjer ombord i first class. Setet til Singapore kunne med fordel vært bedre å «lounge» i, men med den nye og oppdaterte suiten, er dette nå forbedret fra hva som var før. For lengre flyturer burde Singapore hatt en bedre snacksmeny.

Uansett, Singapore Airlines tilbyr et av det aller beste førsteklasseproduktene i verden med suitene sine ombord i dette flyet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *