Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Wizz Air introduserer sin nye chatbot, Amelia. Selskapets virtuelle assistent skal bedre kundeopplevelsen og gjøre det enklere for passasjerer å skaffe reiserelatert informasjon.
Wizz Airs nye chatbot er inspirert av den amerikanske luftfartspioneren Amelia Earhart, som var første kvinnelige pilot til å fly solo over Atlanterhavet. I Wizz Air står inkludering, mangfold, likestilling og karrieremuligheter i sentrum. Ved å oppkalle chatboten etter en så inspirerende kvinne, ønsker selskapet å hylle kvinnene i luftfarten og underbygge sin forpliktelse til en mer likestilt industri.
Hos Wizz Air tror vi på en fremtid der alle har muligheten til å leve opp til sitt fulle potensiale. Vi jobber hardt for å utvikle tjenestene våre, med tre fokusområder; forbedre kundeopplevelsen, bygge opp våre ansatte, og støtte opp om samfunnene vi betjener.
Chatboten Amelia svarer på generelle spørsmål relatert til COVID-19, spesialassistanse, bagasje, betalingsmåter, innsjekking, avbestilling, reise med spedbarn, WIZZ-tjenester (f.eks. WIZZ Discount Club, WIZZ Flex, WIZZ Priority, setevalg) og spørsmål knyttet til flere andre temaer. Den nye virtuelle assistenten er gratis for alle, og gjør det mulig for kunder å finne informasjon raskt og enkelt, uten å kommunisere via e-post eller over telefon, eller ved å bla gjennom flyselskapets nettsted. Livechat med våre medarbeidere på kundeservice er fortsatt tilgjengelig og gratis dersom kundene har spørsmål Amelia ikke kan svare på.
Vi i Wizz Air ønsker å utvikle en best mulig kundeopplevelse. For å oppnå det, er vi avhengig av at kundene bruker chatboten, slik at den kan lære og forbedre seg basert på kundenes etterspørsel og tilbakemeldinger. Chatbot-funksjonen er i første omgang tilgjengelig på engelsk for et begrenset antall emner, men vil stadig videreutvikles for kunder som besøker wizzair.com. Som et supplement vil live-agenter være tilgjengelig for å besvare alle Wizz Air-relaterte spørsmål, så lenge det ikke knytter seg endring i bestilling som krever betaling. For disse forespørslene, tilbyr selskapet allerede en rekke selvbetjeningsalternativer og kundesenterstøtte.
Jeg er glad for at vi endelig kan introdusere Amelia. Denne virtuelle assistenten er en gamechanger for kundeopplevelsen. Vi mener automatisering og digitalisering av prosessene våre er en nøkkelfaktor for å øke tilfredsheten bak kundene våre. Wizz Air skal jobbe målrettet for å utvide Amelias ekspertise, og tilby passasjerene våre et stadig voksende utvalg av selvbetjeningsalternativer. La oss ønske Amelia velkommen om bord.
Zsuzsa Poos, Chief Customer and Marketing Officer hos Wizz Air
Legg igjen en kommentar