Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Ved hjelp av aggressive priser og ungdommelig profil skulle Air France tiltrekke seg unge reisende med flyselskapet Joon. Det gikk ikke helt etter planen og nå melder flere medier at flyselskapet er historie etter litt over ett år i drift.
Joon hadde sine første flygninger 1. desember 2017. Med Joon skulle Air France konkurrere om prisbevisste reisende på ruter med sterk konkurranse fra lavkostselskapene. Flyselskapet ekspanderte raskt med nye ruter til Europa, USA, Midt-Østen og Afrika.
Etter planen skulle selskapet ha 28 fly i drift innen 2020, hvorav 10 langdistansefly.
Ligget i kortene
Allerede i november ble det klart at Benjamin Smith, ny administrerende direktør i Air France-KLM, ikke så noen framtid for Joon-konseptet. Dette på tross av at flyselskapet faktisk gikk med overskudd.
Driften av vil i løpet kort tid bli tatt over av Air France og varemerket vil forsvinne. Air France – KLM har i dag undertegnet enn avtalte med de involverte franske fagforeningene om overflytting av rundt 600 av Joons ansatte til morselskapet.
Du finner flere nyheter om flyselskapet Joon i arkivet vårt.
Forsidefoto: Anna Zvereva
Legg igjen en kommentar