American Airlines oppdaterer vinkartet i loungene

American Airlines Admirals Club bar

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

American Airlines introduserer denne måneden nye viner i sine Admirals Club Lounge, Flagship Lounge og Flagship First Dining.

American Airlines nye vinkart skal være mer mangfoldig og tilby noe for enhver smak. I tråd med selskapets ambisjoner innen mat og drikke, skal det serveres vin fra vingårder i området der det er mulig. I Flagship Lounge på John F. Kennedy-flyplassen i New York serveres det vin fra Finger Lakes-regionen. Resende fra Los Angeles-flyplassen kan nyte viner fra vingårder nord i California.

– Vi streber å tilby et bredt utvalg av viner, slik at vinelskere kan finne noe de liker når de reiser, sier Bobby Stuckey, som er vinkelner i American Airlines. – For oss er dette som å sette sammen restaurantmeny. Våre kunder kan gå for et godt glass Champagne, en fyldig rødvin eller alt som finnes imellom.

American Airlines Flagship First Dining

Ett års arbeid og 900 prøvesmakinger

Det er bare 255 vinkelnere i hele verden som innehar tittelen Master Sommelier. To av dem jobber hos American Airlines – Bobby Stuckey og Desmond Echavarrie.

Stuckey og Echavarrie har brukt mer enn to år på å sette sammen det nye vinkartet. I prosessen har de testet mer enn 900 forskjellige viner. Hvert kvartal har de plukket ut de beste vinene basert på egne vurderinger og historiske data på hva som er mest populært i lounger verden over. Utvalget har deretter blitt presentert for flyselskapet som kommer med sine tilbakemeldinger og som igjen vurderer hvilke viner som passer best i Admirals Club, Flagship Lounge og Flagship First Dining.

Egen vin for Admirals Club

Det nye vinkartet i Admirals Club innehar to viner som er laget spesielt for American Airlines under merkene Veloce Rosso og Veloce Bianco. Stuckey og teamet hans har jobbet med drueprodusenter fra Sør-Italia for å utvikle viner som er skarpe, lyse og aromatiske.

American Airlines har vunnet dobbelt så mange Global Traveler Wine on the Wings-utmerkelser som noe annet flyselskap. Siden 2015 har flyselskapet vært blant topp tre for vin i first og business class i Nord-Amerika. Etter at Stuckey tok over ansvaret for American Airlines’ vinprogram i 2018 har selskapet vunnet fire gullmedaljer.

Menyene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *