Lufthansa Cocktail har vunnet Design Award 2017

lufthansa-cocktail-2

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

To av Lufthansas tilbud har vunnet tyske «Design Award 2017». Både Lufthansas Virtual Reality Experience og Lufthansas Cocktail overbeviste juryen begge to.

 

Denne bildekrusellen krever javaskript.

Lufthansa-cocktail har vunnet den tyske Design Award 2017 i kategorien «god kommunikasjon Design & Packaging». Det er det Berlin-baserte byrået Small Big Brands GmbH som er ansvarlig for cocktailene.

De kjøpte varemerkerettighetene til Lufthansa cocktail  i 2015, og har gjenopplivet drinkene med nye oppskrifter og premium brennevin. Byrået har utviklet totalt seks forskjellige cocktails: I tillegg til den klassiske cocktailen, er det varianter som «Pear Gimlet», «Negroni», «Old Fashioned», «White Manhattan» og «Dry Martini» for å bygge image som high-end bare. Designet av flaskene for snabel-stoffet er gjort av Studio Grau i Berlin.

lh-cocktails4
Foto: Lufthansa Media

Cocktail siden 1955

Siden 1955 har Lufthansa cocktails blitt servert som en velkomstdrink om bord, med slagordet

«Fly bort fra hverdagen med en Lufthansa cocktail».

Etterspørselen etter den oransje likøren med urteekstrakter var så stor at det ble en trendy drink og var selv den mest konsumert drink i Tyskland på sekstitallet. På syttitallet dalte populariteten og forsvant, men i 2005 ble  den klassiske drinken relansert for å markere feiringen av Lufthansas 50-årsjubileum.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *