Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Conrad Centennial Hotel i Singapore ligger i Suntec City på østsiden av Marina Bay og lokasjonen må sies å være sentralt. Hotellet har 507 rom og suiter fordelt over 31 etasjer.
Conrad Hotels som er en del av Hilton Hotels, er en 5-stjerners hotellkjede hvor kvalitet og service skal være i den øvre klassen.
Jeg har i de siste årene hørt mye bra om Conrad og hadde veldig lyst å skjemme ut resten av familien med litt luksus, derfor hadde jeg booket tre standard rom for de fire siste nettene av ferieturen på Conrad hotell i Singapore.
Vi ankom hotellet like før klokken 14:00 denne onsdagen i august med en van som hadde kjørt oss inn fra flyplassen, flere bellboys ilte til med det samme for å frakte bagasjen vår inn dørene. En hyggelig dame hilste oss velkommen ute ved bilen, geleidet oss inn dørene og viste oss veien fram til resepsjonen.
I den overveldede lobbyen/resepsjonen ble booking opplysninger, pass samt mitt Hilton HHonors gullkort vist fram.
Lobbyen er flott dekorert med både blomster, grønne planter, malerier og andre kunstneriske utsmykninger. To av hotellets fire restauranter ligger her nede på samme plan som lobbyen, vi forsøkte imidlertid ingen av disse, bortsett fra Oscars hvor frokost ble servert.
Tiden gikk og det ble en diskusjon bak skranken som jeg ikke forstod, men jeg begynte å ane uråd. Da resepsjonisten var klar til å fortsette innsjekken kunne hun meddele oss at bare to av våre tre rom var klar, dette til tross for at klokken hadde passert 14:00. Videre hadde de ikke tilgjengelig ekstraseng til det ene rommet til tross for at dette var booket for tre voksne via hotels.com. Det ble en heftig diskusjon omkring dette som toppet seg da de presterte å si at dette var min feil. Jeg forsøkte å forklare resepsjonisten at på hotels.com fantes det ingen steder å krysse av for ekstra seng, men siden jeg hadde oppgitt tre voksne i bestillingen, regnet jeg med at de skjønte at vi hadde behov for ekstra seng, noe som begge hotellene vi hadde bodd på tidligere i ferien hadde forstått.
Mens resepsjonisten fortsatte sitt arbeid roet jeg meg ned og informerte den hyggelige damen som hadde fulgt oss inn dørene, at en av mine døtre har cøliaki og spurte om de hadde glutenfri brødmat til frokosten. Hun bekreftet dette med det samme og sa at de også kunne tilby glutenfri pasta om ønskelig, det var bare å henvende seg til frokost betjeningen så skulle de fikse dette.
Å oppleve en så god forståelse for matallergier blir faktisk litt rørende når en ellers opplever lite kjennskap til dette rundt om i verden.
Når resepsjonisten var klar med innsjekkingsformalitetene, som faktis tok mye for lang tid ble jeg informert om at vi sto på venteliste for ekstra seng. Denne dukket ikke opp før dagen etterpå etter purring fra min side og jeg måtte betale 50 SGD pr natt for denne.
Vi ble geleidet til heisen som raskt tok oss opp i 17 etasje og geleidet videre til våre rom. Bagasjen ble sendt opp til rommene like etter.
Når inngangsdøren inn til rommet åpnes, kjennes det at døren er av tungt og massivt trevirke, gulvet innenfor er belagt med marmor fliser frem til overgangen til selve rommet. I gangen her finnes et dobbelt klesskap som inneholder kleshengere, skuffer og hyller samt en EL. Safe.
Rommene er passe store og føles luftig, de har også god takhøyde. Vindusarealene er store og strekker seg nesten helt ned til gulvet, noe som gir panorama utsikt ut mot omgivelsene.
Vegger er malt med en varm og behagelig gul farge og er forsiktig dekorert med litt kunstverk. Gulv har et behagelig teppe. Sengen er høy og er av det litt harde slaget men den var veldig god å ligge i. Puter og dyner var utrolig myke og deilige, jeg har faktisk aldri før sovet i så behagelig sengetøy.
Ved de store vinduene sto en god stol med tilhørende fotskammel. Stolen var ikke høy i ryggen, men likefult god og avslappende å sitte i. En stålampe ga tilstrekkelig med leselys.
På et bord ved stolen sto litt frukt og sjokolade som velkomstgave og maskoten Conrad passet spesielt godt på sjokoladen.
Ved det andre vinduet sto et skrivebord, her sto det også et stativ til å henge opp klær på. I skuffene lå flere magasiner samt hotell informasjon.
Et stort fjernsyn er montert inn i en dekorativ innretning som strekker seg fra gulv til tak og kanalutvalget er veldig bra. Fjernkontrollen er montert inn i et plastfutteral som gjør den mye mer renslig. Under fjernsynet er et skap plassert, dette inneholder blant annet DVD spiller, morgen kåper og laundry bag. På toppen sto to flasker gratis vann.
Minibaren har et ganske bra utvalg til kanskje litt stive priser. Alle kalde drikkevarer var plassert i det lille kjøleskapet mens de sterkere drikkevarer og salt snaks lå i en skuffe like over.
I nisjen over minibaren sto vannkoker, kaffe og te samt rikelig med glass samt en is kjøler som ble fylt opp med is under turn-down servicen.
Badet er stort og det er skikkelig fint. Her er store innfelte speil i veggene, på innsiden av døren inn til badet var det montert et helfigurs speil. Du finner separat badekar og en stor innglasset dusj. Belysningen er i form av noen spotter samt nisjebelysning. Både gulv og vegger er belagt med marmorfliser. Badet har bare én servant men den er elegant. Marmor er ikke det letteste materiale å holde rent, noe en kunne se i de våte sonene.
Et bra utvalg av forskjellige toalettartikler samt to flasker vann står på servanten.
Da vi registrerte oss for frokost hadde betjeningen lagt inn merknad om glutenfritt til den ene i reisefølget og de informerte om sitt utvalg, fantastisk bra.
Frokosten var kjempebra og du finner et rikholdig utvalg av kalde og varme retter. Her var selvsagt egen omelett stasjon som tilberedte det du måtte ønske av egg relaterte retter. Det eneste negative var at siden hotellet var ganske fullbooket var det overfylt i restauranten under frokosten og følgelig måtte noen av gjestene sitte ute å spise. Utvalget av mat samt service innstillingen til personalet er uten tvil i toppklassen.
Hotellet har et meget bra og stort bassengområde som er opphøyet fra gateplan, men trafikkstøy fra omgivelsene er fortsatt litt sjenerende. På samme plan finner du også et godt utrustet treningssenter samt et SPA. Solforholdene ved bassenget er ganske gode og det var ikke noe problemer med å finne ledige solstoler. Fra poolbaren får du servert gratis isvann gjennom hele dagen og du kan også bestille forfriskninger og lette måltider, noe jeg benyttet meg av.
Klikk her for å lese flere artikler relatert til Singapore
chris sier
Hvorfor bestilte du rommet gjennom hotels.com hvis du er HHonors Gold, da misser du jo ut på bonuspoeng og andre fordeler
R Lygren sier
Mitt reisemønster passer dårlig til å benytte meg primært av Hilton, videre liker jeg å teste ulike brand. HHonors Gold er «kjøpt» i en pakke fra milepoint. Conrad var smekkfullt og noe oppgradering der kunne jeg bare sett langt etter. Men jeg har fått oppgraderinger ved bruk av kortet, selv om overnattingen er kjøpt via hotels.com
Jeg benytter hotels.com til de fleste av mine overnattinger og bruker programmet welcome rwards og jeg er ganske fornøyd med det.
Du kan lese mer om welcome rwards her: www:http://bonusfeber.no/guide-hotels-com-welcome-rewards/