Jeg hadde jo en ganske fin routing her i februar/mars. SVG-LHR-BKK-SYD nedover (med Thai i First på LHR-BKK og BKK-SYD) og hjem SYD-BKK-FRA-OSL-SVG (også i First med Thai fra SYD-BKK og BKK-FRA). Men da jeg ringte i dag (for å prøve å oppgradere SVG-LHR til Plus, da Go var kun tilgjengelig. Merkelig nok viser det tilgjengelig i Plus som bare det på SAS), så har det blitt endring av maskin på BKK-FRA til et 777-300, og dermed måtte jeg nedgraderes til Business. Men ble jo anbefalt å ringe senere da det vil kunne være muligheter. Noen andre som har noen tips her? Vil jeg dermed også miste First tilgang (som lounge etc) på bakken etter jeg lander i BKK på veien hjem, siden jeg måtte "nedgraderes" til business videre?
For å svare litt meg selv litt (og et oppfølgningsspørsmål) så dropper Thai A380 og First til FRA fra mars. Men jeg sitter og grubler på muligheter. Per i dag er det støvsugd for F. Jeg kommer meg lett til CDG i F, men det er kun tilgjengelig dagen før eller etter. Det er kun økonomi tilgjengelig fra SYD-BKK, så jeg må beholde den jeg allerede har. Da ryker også CDG. Hvordan er det med Singapore Airlines? Er det en mulighet for å reise i C fra SYD-SIN? Håper er jo at hvis Lufthansa åpner for F så hadde jo det vært den beste løsningen nå. Men er det i det hele tatt mulig å endre hjemreise ETTER utreise er gjennomført? I så fall så går jo også det i vasken. Nytter vel heller ikke å grine meg til noen regelbrudd heller (som endring av transitsone på hjemveien). Ikke at C er å grine av altså, men dere vet...
Så vidt jeg vet er det kun mulig å fly i premium kabin hos Singapore Airlines mellom Singapore og Jakarta. Det er ikke mulig å endre reisen etter at reisen har begynt.
Noen so har noen gode tips til routinger til EZE i mars i C? Har vanskeligheter med å finne noe kurrant... er fra BGO, men åpen for å dra inn til Europa dagen før.. C
Ja, de kommer opp, men ender på 30+ timer fra LHR/FRA/MUC.. noen andre flyplasser som jeg bør sjekke ut? c
Henger meg på her og har et aldri så lite rookie spørsmål. Har opptjent CT og tenkte å bestille en tur til høsten OSL-MIA i Biz ved å bruke poeng. Blir poengene trukket ved bestilling eller når man faktisk reiser?
i natt tikket det inn mail fra expertflyer at det var 2 ledige seter på LH first på turen FRA-EWR, så heiv os på telefonen 09.00 og fikk jammen snappet de 2 seter Så nå er det bare å lene seg tilbake og glede seg til turen
Lukter reisebrev fra denne majestetiske turen Er spesielt interessert i OZ F og ANA F - da jeg peiler meg inn på samme rute selv!
Høres bra ut. Jeg har nesten samme rute booket, med UA F PÅ utreise og bare OS C på retur :/ Klarer ikke finne UA F på en eneste rute som matcher min returdag. Spørsmålet er da om man skal droppe UA F som man antakeligvis aldri kommer til å booke igjen eller håpe på LH F på hjemreise.......
Er det mulig å bruke CT til Livingstone, Zambia? Ser at Zambia er i Northern Africa, og derfor billig med Star Alliance (120k i First). Ved å søke finner jeg kun billetter via Johannesburg (med Lufthansa) som jo er i Southern Africa. Antar at man isåfall må betale for Southern Africa (?) som er mye dyrere (190k i First). Noen som har kommet seg dit for 120k?
Du kommer deg i alle fall til Lusaka med Ethiopian uten å gå via Sør-Afrika. Så må man heller bestille separate billetter fra Lusaka til Livingstone.
Av ren nyskjerrighet, hvor mange poeng ryker på en slik rute? Altså hele turen du listet opp. Er det så enkelt at det blir 190K (f) selv om man flyr via statene? Antar du har CT, så den biten er jo grei nok.
Riktig, 190k poeng. Poeng beregnes mellom soner og hvordan du reiser mellom sonene er (nesten) irrelevant når sone-reglene følges
På årets siste dag innså jeg at jeg har en CT som jeg ikke har brukt. Skulle derfor gjerne booket en reise ila dagen. En langhelg for to (f.eks. ons-søn) i januar/februar/mars til en destinasjon man kan nå med F hadde vært det ideelle. Gjerne et sted med litt varme, men f.eks. Tokyo er også interessant. Har ca. 140 000 poeng. Har dere noen tips? Er novise i dette gamet, så alle pekere i riktig retning settes pris på.