SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,591
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du må hive deg rundt og ringe Tallin da, de har vel helgeåpent noen timer til. F koster jo 190K til varme strøk. Du kan jo handle C-billett nå, og så spare opp 50K poeng til, og endre billett til F nærmere avreise.

- Kyoto i Cherry Blossom season (mars/april) er vakkert. (LH F via HND)
    - Tokyo er en kul by uansett årstid
    - Thai flyr F til Bangkok fra FRA/MUC/CDG. Her kan du fly videre til Phnom Penh/Hanoi/HoChiMinh/Vientiane, og legge inn et døgn stopp hver vei.

Last edited: 31. des 2016
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,387
    Bonuspoeng:
    293
    Men hvis den går ut i år er vel løpet kjørt allerede?

3. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,430
    Bonuspoeng:
    113
    Med 140k kan du dra til Japan i mars - det blir ikke så mye flottere enn det på den årstiden. Fly Biz via USA, så får du en veldig fin tur.
    F.eks - OSL-ZRH-NYC-ICN-TYO / TYO-TPE-NYC-FRA-OSL

Robamu liker dette
  4. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    327
    Bonuspoeng:
    53
    Takk for tips! Har opptjent en CT for neste år også, så spørs om jeg bare får la den jeg har i år gå og heller spare opp flere poeng og sikre meg F på neste års CT.

5. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    327
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg trodde utløpsdato var frist for bestilling. Tar jeg feil?

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Du kan bestille fram i tid med SK metall. Men endrer/kansellerer du får du ikke CT i retur.
    Det er veldig strenge på utløpsdato med *A.
    Merk at det med SK er en feil de ikke har klart å rydde opp, og bilettene må bestilles på sas.no

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det har visst ikke fungert 100 % heller har jeg hørt..
    Men det kan også bero på andre problemer selvfølgelig..heh...

8. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Fungerte fint for meg å bruke 2015 års CT på sas.no for å booke SAS i business t/r OSL-MIA til sommeren. Vurderer å heller dra til Thailand, men mangler fortsatt litt poeng til det. Men da må jeg avbestille MIA og bruke 2016 CT til Thailand.

Kan sikkert gi en heads up her inne før jeg evt. avbestiller MIA i tilfelle tilgjengeligheten kommer tilbake i I-cl. Det er omtrent strippet for tilgjengelighet til MIA med SAS i sommer.

ejoa liker dette
  9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du avbestiller 2015 CT ryker den ivasken desverre

10. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Derfor han isåfall skal bruke 2016 CT vil jeg tro ;-)

Xflipper liker dette
  11. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen her som har booket CT med Asiana i First Suites på A380? Ser det virker til å være grei tilgjengelighet via LAX og JFK.

12. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,724
    Bonuspoeng:
    113
    har en CT booking 14/1 fra JFK-ICN :)

ingie and kosvines like this.
  13. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig bra tilgjengelighet på disse.
    Jeg har booket ICN-JFK i februar.

De flyr fra FRA 26/27 feb og fremover.

kosvines liker dette
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    68,064
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan går jeg enklest frem for å finne disse award-billettene? Jeg har en CT, mange poeng, og en del avspasering/feriedager som må brukes opp før utgangen av mars.

Dersom jeg klarer å få til en rute til feks ICN eller Tokyo via USA på en eller annen måte, hadde jo det vært gøy..

15. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    United.com er et kurant sted å søke opp flights.
    Jeg foretrekker å bruke expertflyer.com men det er ikke gratis.

holmen liker dette
  16. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,384
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som opplever en del kø til Talinn nå? Har ringt 3-4 ganger med minimum 10min kø hver gang, uten å komme igjennom. Nå får jeg opp at tjenesten er utilgjengelig kl 1540, det kan vel ikke stemme? Er det fortsatt tlf 64 81 60 99 som gjelder?

17. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Kan rapportere tilbake om at angang til Swiss' nye First Class lounge i Zürich gikk som smurt med SAS-billett (117) booket med CT (reiste videre med LH F fra MUC). Uten tvil en flott lounge, selv om servicen var litt varierende (mulig vi kom til litt uvanlig tid for betjeningen). Maten var topp, det samme var utsikten, men den såkalte champagne-baren var ikke så overveldende. I den nye F-loungen i satelliten i München var det derimot fri flyt av Cuvee Louise 1999 (faktisk langt bedre enn i FCT i Frankfurt).

En liten digresjon: Var tilbake i Zürich for noen dager siden (ikke F denne gangen dessverre), og kan virkelig også anbefale den nye Senator-loungen. Man har tilgang selv om man reiser intra-Schengen, men man må gjennom passkontrollen og ta toget ut til E-gatene. Tar likevel ikke mer enn rundt 15 minuter, så har man et par timers stop er det definitivt verdt det sammenliknet med loungen ved A-gatene. Whisky-bar med hundrevis av sorter og betjening som lar deg smake deg fram til din favoritt, og kokk som tilbereder ulike varmretter på stedet, for å nevne noe.

18. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Nice, tusen takk! Der sparte du meg for en mail til Swiss, har nemlig lurt lenge på om de tillot det. Gjerne last opp noen bilder om du har :)

19. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    815
    Bonuspoeng:
    93
    Er det vanlig at det tar 2.5 måned fra CT er opptjent (100000 er passert) til jeg får min CT?
    Jeg passerte 100000 16. november og har ikke hørt noe så jeg kontaktet AmEx. De fortalte at jeg får den i slutten av januar! De bekreftet at grensen ble passert 16. november. Fakturadato er 15. hver måned, så det vil si at det kom på fakturaen 15. desember. Deretter har de ut måneden på å sende det til SAS. De bekreftet at det ble sent til SAS 30. desember. Og SAS utsteder CT i slutten av neste måned.
    Stemmer dette med deres erfaringer?

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    Desverre ja. Hadde du nådd 100k 1-2 dager før hadde du fått CT en mnd før. Du må nok pent vente :(

Del denne siden