SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,603
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor langt tilbake snakker vi om her?

2. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Opptil 1 år tilbake

freddyen liker dette
  3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gadd ikke legge noe tid og energi i det, så jeg sendte bare kontoutskrift fra Revolut fra tidenes morgen og frem til i dag (veldig mange sider) og ba dem selv sortere ut det de måtte være interessert i.

Har beholdt kortet, da jeg synes Fly Premium har en verdi som forsvarer kostnaden.

4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,360
    Bonuspoeng:
    183
    Trakk de alle de doble poengene dine tilbake?

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,977
    Bonuspoeng:
    293
    Gjør de dette på normal bruk av Revolut i utlandet til betaling av hotell, transport, lommepenger osv? For da kan det hende de kommer etter meg på sikt og.

6. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Doble poeng? Du tenker kanskje på Curve og go back in time?
    Ingen poeng trukket tilbake. Men sperre på alle kontantuttak på både SAS MC og NCC MC (det gjør meg egentlig ingen ting).

Og et uendelig gnål om kontoutskrifter fra Revolut og ny kredittsjekk. De mener jeg har brukt for mye i forhold til inntekt, noe som i mitt tilfelle rett og slett ikke er riktig. Det er uansett bare en dårlig unnskyldning for å kunne slå ned på høy Revolut bruk.

Jeg svarte at det var uaktuelt å sende kontoutskrifter med personopplysninger over vanlig åpen ukryptert epost.

themichael and Maggie like this.
  7. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,114
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen tips, men sliter med det samme. Fekk nytt SAS MC kort før helga og sliter med å legge det inn. Tenkte først at det kunne vere problematisk at det hadde samme kortnr som det kortet som ligger inne, men iom at du er ny kunde så skulle ikkje det vere problemet. SAS MC kortet er aktivert og testa, så det er ikkje det som er problemet heller.

8. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Min bruk var reel bruk. Men høy bruk. Vi bruker Revolut til Revolut junior, Apple Pay og alt av valuta for å få bedre kurs. Det har jeg forklart.
    Jeg flyttet alt forbruk over på SEB kort i noen måneder for å bevise dette, med akkurat like høyt forbruk, men det har de ikke brydd seg noe om (men DA var plutselig inntekten min høy nok i forhold til forbruket gitt).

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,079
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du ikke bare sende over kontoutskriftene i fra Revolut da? De vil vel bare dobbeltsjekke at pengene ikke går til gambling eller at du faktisk tar ut 50k + i cash i minibanken. Er ikke uvanlig at en bank spør deg om hvor pengene har tatt veien. Har selv opplevd 3 ganger i Nordea og Danske Bank at alle kontoer er blitt sperret fordi de skulle finne ut hvorfor det kom så mye penger ifra utenlandske kontoer inn på min konto.

10. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, ikke så lenge de ikke har rutiner for dette, og/eller jeg har gjort noe galt.
    I 2020 kan man faktisk ikke be om et år med detaljerte kontoutskrifter over vanlig epost. Jeg jobber bl.a. med personvern innen finans, og hos oss hadde det vært helt krise.

Alle oppegående norske banker tilbyr sikker opplastning, også av vedlegg, innlogget i nettbank. Dette må de ha på plass før de kan begynne å mase på kundene sine. Per nå kan man bare sende sikre meldinger, ikke vedlegg. Dette "jobbes" det med. Men det er jo ikke mitt problem!

Jeg ser ingen grunn til å stå med lua i hånda og bruke masse tid på dette, når de ikke engang er i stand til å ta imot dokumentasjonen de ber om på en forsvarlig måte. Flott å være regelrytter, men noe dritt når det slår tilbake på dem selv:D

themichael, Vaskehanske and Durek like this.
  11. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Gjelder årsavgiften på kortet fra 01.01?

12. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    93
    Den betales årlig på den samme datoen som du fikk kortet:)

13. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,704
    Bonuspoeng:
    113
    ad siste poster rundt revolut;
    om noen har spart mailen med påmelding til doble poeng i desember mener jeg det der sto at reovlut var en av tingene som var unntak på.
    bruker det ikke så skummet kjapt videre, men er vel en del her inne som bør være oppmerksomme

14. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    hva er vitsen? det gir ikke poeng..

15. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Står ikke noe spesifikt om revolut?

"1 Gjelder også alle evt. tilknyttede PointEarner. Gjelder ikke for kontantuttak eller ved pengeoverføring mellom personer (f.eks. Vipps). Betingelser for opptjening av EuroBonus Ekstrapoeng finnes på saseurobonusmastercard.no.

2 I kampanjen får du 30 Ekstrapoeng/100 kr du handler for i norske kroner, 40 Ekstrapoeng ved kjøp i utenlandsk valuta og 50 Ekstrapoeng ved kjøp av flybilletter på sas.no. "

Jeg tolker det dithen at f.eks. vipps til butikk gir doble poeng.

16. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,704
    Bonuspoeng:
    113
    hmmm.. mente bestemt jeg leste noe om det.
    er dette fra påmeldingsmailen du fikk eller evt bekreftelsen?

googlet litt nå, og ser samme vilkår som du skriver her, men er dessverre av typen som rydder mailbox meget kjapt og kan dermed ikke finne noen av de to nevnte mailene.

som nevnt ikke så viktig for meg, tenkte bare å drive litt folkeopplysning

17. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    113
    Er kampanjen nå til helgen med sas mc med dobble poeng?

18. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, 11-13 og 18-20. desember

SVG_flyer liker dette
  19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Så ikke noe annet enn selve bekreftelsen i den bekreftelse mailen

20. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen fått poengene fra november enda?
    Normalt sett er de inne på denne tid(selv om sas sier innen 10.) Månedens EB saldo hos MC P var i kraftig minus grunnet en stor refusjon, så forventet et trekk fra EB kontoen denne måned som enda ikke har dukket opp... ;)

Del denne siden