Takk for svar! Jeg har allerede bestilt en vei uten bruk at CT, når jeg finner retur reisen, kan da agenten dele opp den eksistrende booking, eller må jeg kansellere å bestille på nytt?
Har ikke erfaring med akkurat det scenarioet, men jeg antar du kan søke opp og legge på retur for alle 4 og deretter å splitte. Verste fall må du fullføre/betale bookingen for 4 - for deretter å splitte og legge på CT på ene PNR. Splitting har ikke medført endringsgebyr de gangene jeg har gjort det.
Infant teller ikke mot antall personer, så jeg ville puttet denne på bestillingen med to og satt den voksne dere har minst behov for at er der på den separate bestillingen. Sånn i tilfelle noe blir kansellert og dere blir booket om til forskjellige alternative ruter.
Hadde en snodig opplevelse med nettsiden nå når jeg booket en CT-reise. Jeg hadde funnet flightene og skulle bare huke av en CT. Da jeg gjorde det forsvant 1 av 3 alternativ på utreisen og alle 3 alternativene på hjemreisen. Valgte så en annen CT med samme utløpsdato, og da var alt fint.
Jeg la til en feeder flight i SAS Go på en bonusreise. Når jeg skal gå inn og velge sete så vil SAS ha betalt for dette. Har ikke gull medlemmer fortsatt fritt setevalg i Go som en av fordelene, eller er det det noen nye regler som jeg ikke har fått med meg?
Det betyr ikke nødvendigvis at det er lagt til på akkurat den strekningen. Gå inn i appen og sjekk der du kan legge inn EB-nummer per strekning.
Etter litt leting i app fant jeg en godt skjult meny, og der manglet EB nummer på en rekke flighter, og det løste problemet! Tusen takk til pma
Fikk da valgt sete hos SAS, men for leggene med Garuda går det fortsatt ikke å få valgt seter hverken i SAS app, sas.no eller i mytrip hos Garuda. Noen som har erfaring med å løse dette? Funker det å ringe SAS og be de gjøre det? Hadde samme problem med Ethiopian i fjor, og der fikset jeg det via deres onlinechat etter tips her på siden.
Har søkt meg gul og grønn uten å finne det, men jeg mener noen sa etter et av møtene med SAS at det hadde blitt hintet frampå at man ville kunne gjøre endringer på en reise etter CT som er brukt egentlig er utgått. Er det noe noen har hørt mer om eller fått testet nå som vi er et stykke ut i 2025? Alternativt er jo spørsmålet om noen som har booket en reise med CT m/utløp 2024 før SAS utvidet utløpsdatoen på de, har fått testet å gjøre endring på reise etter nyttår? Vet ikke om alle CT fikk utvidet holdbarhet eller om det kun gjaldt ubenyttede. Nå som Aerolinas Argentinas plutselig har dukket opp kunne jeg fått gjort reisen i november komplett om et av alternativene lar seg gjøre.
Her har SAS vært tydelige på at de som brukte CT før gyldighet ble utvidet, ikke får utvidet gyldighet på sin CT. Dermed ryker den muligheten. Men det er jo 'bare' å ringe inn for å sjekke...?
Det du sikter til er vel kanskje det som har blitt diskutert angående feederflights. Ettersom billetten ikke reprises når disse legges til eller fjernes kan det være det er ok å endre på en slik måte selv om CT er utgått. Merk at dette er spekulasjon fra min side.
Kunne noen kort oppsummert hvilke endringer (om noen) som trer i kraft 1 april? Har bare hørt rykter om at det er store saker på gang og at man bør booke snarest. Orker ikke lese gjennom 100 forumsider her og finner ikke noe på SAS sin nettside.
CT'er opptjent med Amex Premium kortet vil fra 1. april ikke lenger kunne brukes på Business, men kun på økonomi, og eventuell premium øko, når det en gang blir mulig å booke Allerede opptjente CT'er er ikke påvirket (ergo trenger man ikke 'booke snarest', om CT'en har en lengre gyldighet) Amex Elite vil ikke lenger gi fast 20k nivåpoeng en gang per år, men en vil tjene 6 nivåpoeng per 100,- kr fra og med 1. april, uten en øvre grense